torsdag 23 maj 2013

Nu är det sommar, hälsningar Folke

Nu är det sommar, hälsningar Folke.
Det var en rad som min mamma varje år väntade skulle stå i Piteå-Tidningen.
Det var det som stod i Folke Sjöberg första annons för sommaren när han startade upp Sommarens logdanser i Käcktjärn.
För när Folke skrev så i tidningen då var det sommar.


Ett tecken att det är sommar här i Vändträsk är att jag ändrar rubrik i mitt album här på datorn. Så idag är det premiär på nya rubriken: Sommaren 2013.
Slut med våren 2013.
Det är nu en vecka sedan värmen kom hit till mej och ni skulle bara se vilken förändring. Pang bara så är det grön överallt.... Se här bara.... Grönt, grönt, grönt

 Å här då, det går så fort så bilden på Vitsippstuvan som Annica kom med ska väl egentligen vara på sidan med vårbilder men si så blev det inte. Visst är den fin?

Då fortsätter jag väl med flera bilder. Vilja var här en dag när Moppe kom med bilen. Hon gjorde som Bonzo sprang nerför infarten och mötte. Sen fick hon styra bilen upp, mallig?? ja men naturligtvis. 
Så här såg dom ut när dom passerade altanen.


Invigning av middag ute i mygghuset. 

Att äta rabarberkräm ur en sladdrig papptallrik det är raffel på hög nivå och kräver sin man.


Maken i hatten... Eller var det så att han deltar i  distriktsmästerskap i grimaser?


Hon den lilla pigan är bara söt i sin hatt. Hon vinner inget pris i fula grimaser. 

Åsså en bild på författaren själv. 
Hur var det jag läste för någon dag sedan? Det var nåt om: Jag är inte vackrast i världen men jag är himla sällsynt..... 
Jadå det passar.



 Avslutar det hela med en närbild på Vilja. Skulle fota all Yoghurt som hon kalasat på men som fastnat runt munnen men den syns inte så bra.

Ha det gott alla. Å ni som kan, ut och njut av solen en stund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar