söndag 26 maj 2013

Mors dag

När man (läs jag) dricker två glas vin på raken, är gastric-bypass opererad och dessutom väldigt otränad på alkohol då kan det bara gå åt ett håll.
Jag blev full som en alika. Nå men det redde upp sig efter ett tag. Tur att det inte håller i sig så länge.
De enda spåren idag är att någon (läs jag) spillde en massa kaffe i hallen utan att märka det. Nå men de fläckarna var snabbt borttorkade.

Tänk att det är bara maj än och det känns som om det varit sommar i flera veckor. Kan bli bakslag på vädret och då kommer man väl att bli supersnopen.

I går var vi på Lions loppmarknad.
Massor av folk och massor med fina grejer. Gjorde förstås lite fynd:
Ett litet fårskinn, ett mackjärn (vårat var helt slut) en hålla-varmt-skål- med-lock och lite fina kaffeskedar. Varken Kenneth eller Linda hittade nåt, tror dom tyckte det var för mycket folk.
Vi for även och köpte lite sommarblommor. Sen var det bara hem och plantera. Fick tag i bland annat Hänglobelia, vit. Jag tycker dom är så fina.

Nä om jag skulle lägga in lite bilder som jag just tankat ner från kameran.
Moppe Kenneth och Vilja har lite taktiksnack när det gäller hur man får ihjäl fåglarna eller grisarna eller vad det nu är som dör på spelplattan.
Nästa blid är taget vid samma tillfälle, jag är väldigt tacksam att det inte syns hur trött jag är utan bara konturerna av min fina morgonfrisyr när man ser hur pigga resten av gänget är.


Här kommer Viljas tre ansikten:
Iakttagande 



 Strålande.


Lessen


Avslutar dagens bilder med Lindas surströmmingsklämma. Ser inte fel ut eller hur?


Nu ska jag få ut och fånga dagen

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar