fredag 31 maj 2013

Va qul

Men se idag är fru Lundgren trött.
Fast jag har glasögonen på så tycker jag att livet är i ett suddigt töcken...
Kan det vara den "ljuvliga" värmen som drar musten ur en? Eller så är det bara pollen-eländet?
Så kan det vara för det är bara ögonen som är astrött.

I går blev det inga inlägg på min blogg.
Var på ranten hela dagen. Eller nästan hela dagen  iallafall.

Lämnade in Bonzo på morgonen hos Kent och Vilja, Linda jobbade.

Sedan följde jag med Kenneth till hans jobb. Känner mej som barnen när dom får följa på föräldrarnas jobb. K har så otroligt trevliga arbetskamrater. Dom är omtänksamma, glada, måna om varandra, hugger i och hjälper varandra med arbetsuppgifterna.
Med andra ord det är såååå skön stämning och jag trivs så mycket med dessa människor.
Nå men där kunde jag ju inte mingla runt hela dagen.
Hade en provtagningstid att passa. Detta Waran jag tar behöver ju ständigt kollas så inte blodet blir alltför tunt.
När jag var klar med det så ska jag på min väg från vårdcentralen och upp på stan promenera förbi "Va Qul, trollgarnet" det är min favoritaffär nr 1.
Jag har gett mej själv köpstopp där för flera månader sedan.......... Lyder jag? ......... Icke........ Inte ens nästan.
Så det blev ju flera nystan........ Bara för att dom var så fina och så var dom så väldigt billig.
Glad över fyndet så gick jag vidare upp på stan.
Flera uppdrag kvar att uträtta:
I på Bibblan och hämta två reserverade böcker. (Får inte glömma göra önskelistan för sommarens boklån).
In på Gilla, skulle ha röda orkideér eller nåt liknande. Ja nu blev det ju inga blommor men se tomhänt kom jag inte ut.
-Iväg på systemet, köpte en ny flaska vin. (Vi hade ju druckit upp vår förra) Få se då hur länge den får stå innan det passar oss att smaka. Men jag var ganska djärv och köpte en rosé. Det är något jag bara tycker är gott på sommaren. Så då får vi se om vi hinner innan sommaren är över.
Sedan var det träff med K och Linda med familj.
Vi skulle testa en ny lunch-buffe på Kina-restaurangen.
....................................... Men ibland kan man ju fundera, är man riktigt klok.............. De enda som inte försökte äta ihjäl sig var Linda och Vilja men vi andra tre. Men så tokigt, och jag var nog den största förloraren. Jag åt långt över det jag skulle gjort. Men det var så vansinnig gott och det fanns så mycket att testa.
Eftermiddagen blev ett elände. Sjukt mätt. Men skyll sig själv. Bara bita ihop.

Men fortfarande hade jag massor att uträtta.
Iväg till Retur-idé, lämnade in gamla grejor på baksidan och så in på andra sidan och söka fynd. I två timmar drygt, gick jag och Anna runt och fyndade.
Ja men just det ja. Anna är samma som Bodil. Hon har i nutid tagit sitt Andra namn som första namn....... Förstår ni?
Hon gillar Anna bättre, men hur svårt är inte det. I mina tankar, mitt hjärta och handlingar heter hon ju Bodil men jag vill säga Anna. Inte lätt men jag jobbar på det.
Nå men i allafall så gick vi runt och fyndade, letade, bollade ideér om vad man kunde göra av det vi såg, men famför allt så umgicks vi, ett tag var jag tvungen att sätta mej i fiket och dricka massa vatten. Bläää så mätt, varm och törstig  jag var.
Anna som också gick lite varm tyckte det var ok att ta en vätskepaus.
Stärkta av det kalla goda vattnet så fyndande vi vidare.
Men till sist fick vi ge oss. Det blev för varmt där inne. Men som sagt då hade vi varit där i drygt 2 timmar hade ändå bara varit i nästan halva butiken. Nå men nya tag någon annan gång.
Orkade inte fara på plantförsäljningen och loppisen som bara var en bit från Retur-idé.
In på ICA, handlade det nödvändigaste så vi klarar helgen.
Hämtade K.
När vi skulle hämta Bonzo blev vi bjudna på mat hos Linda och Kent. Jag var fortfarande illamående av allt det goda jag åt till lunch så det blev mycket lätt middag, mest vatten.

Väl hemma igen så föll vi ihop som korthus.
Värmen suger ork även på K.

Ha det gott alla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar