fredag 17 maj 2013

Silverbestick

Idag blir det en "samma som igår väder".
Sommar i Vändträsk alltså.

Helt ljuvligt.

Så med ett skutt var jag ur sängen och tog tag i det som ska göras inne idag:
Förberedde middagen, startade tvättmaskinen, tagit "före bilder" för nu är nog Kenneth snart sugen på att spika igen den där väggen som har stått på tork. Den med ett rör som läckte i toaletten. Så snart ska jag förhoppningsvis ta en "efter bild".
I går på morgonen så tog jag tag i att sortera i min besticklåda. Jag har ju under en tid samlat på bestick som heter Chicago, så nu var det dags att sortera ur besticken från IKEA och ladda om med Chicago.
Så upptäckte jag en laddning med silverbestick.
Min mamma var aldrig intresserad av fina smycken. Men hon älskade silverbestick, det syns. Hon har lyckats få tag i väldigt gamla bestick av silver. Eftersom hon alltid haft intresset så hittade hon gammalt silver medan andra tyckte dom var så opraktisk.
Hon blev uppvaktad av pappa med någon silversked då och då, hon köpte nya själv och hon gav till mej. Finns många alltså.
Så går stod jag och tänkte att det vore ju roligt om man kunde ha en del framme....... Stod länge och undrade om jag skulle ringa Maria. Hon är så duktig på att pimpa.
Nä men då tog jag ett eget beslut. Jag använder så mycket som jag kan, så nu är det silverskedar i facket för teskedar.... Kände mej lite tveksam igår när jag skulle ta med mej ut små skedar till utegrillen när Jag, Kent och Vilja skulle äta lunch. Men det gick bra alla var med tillbaka in.
Dessutom putsade jag upp lite uppläggningsskedar å lite annat.
Nå men mycket blev kvar i asken där jag hittat silvret, dessutom har jag ju lådor både här och där med silver, mycket av det är nog nysilver men ändå, synd att det bara ska ligga................... får nog ringa Maria ändå.
Här en bild på det jag fann i lådan i går.


 Här en bild på en nytatuerad docka. Glad och stolt visade Vilja upp den nya.



 Vilja ville ta kort. Så det blev ett på fruktfatet. Här en närbild på det undre fatet nyladdat med frukt.


Här var det nog tänkt att hon skulle ta en bild på det övre fatet men det blev mer fokus på Adde.
Blommorna i framkant på bilden är blåbärsris och kvistar från vinbärsbuskar. Jag gillar skarpt att ta in kvistar på våren och tjuvstarta lite med löven.


Här har Vilja tagit en bild på sin pappa.


 Å ett till.
Resten av bilderna på  pappan  tog jag bort. Tror hon tog ett tjog bilder på Kent. Minst.

Nä om jag skulle gå ut nu med kaffekopp, äggklocka och boken. Måste fixa lite ovikt. Igår råkade jag bara sola höger arm. Syns klar skillnad.

Å du Elisabet: Jag är en fena på att livsnjuta.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar