måndag 13 maj 2013

Första myggbetten

Isen på sjön gick i går.
Ingen snö kvar utom lite där Kenneth gjort stora högar i vinter.
Jag har fått mina två första myggbett.

Nu är det skarpt läge, våren är på stark framåtmarsch mot sommaren.

I går var det bara en sån härlig dag här i Vändträsk. Strålande sol och varmt.
Poff så hade man glömt hur blött och kallt det varit dagen innan.
Å poff vad det regnar och är kallt idag... Blir inte att sitta ute och njuta av solen.

Alltså.
Jag trodde jag använt alla mina muskler när jag hållit på med veden. Men inte det.
I förrgår så kom det ett upprop på Facebook. Det var en kvinna som gav bort vinbärsbuskar. Kastade mej på datorn och var faktiskt först. Dom fick jag.
Så i går så grävde jag gropar och planterade 12 vinbärsbuskar. Till sånt använder man helt andra muskler än vad som tränades vid vedhanteringen. Jösses vad det känns idag.
Men så rik jag känner mej med 12 nya vinbärsbuskar. Hur många som är svarta och hur många som är röda det får jag återkomma om.

Lite bilder:
Börjar med en bild på lille Zack. Min picknickkorg och en smutsig diskborste som vi använder för att rengöra i kaminen. Det kan vara en riktig dröm för en liten valp.



 Bonzo med sin långa livserfarenhet vet att korgen bara är intressant när det är nåt i den som går att äta.
Så här har han parkerat sig som förste kakväktare när vi i går intog morgonkaffet mot solväggen.

 Visst ser vi ut att ha det mysigt? Det hade vi. Tänk vad morgonsol kan göra en glad .

En bild där Kenneth också myser är väl på sin plats.

Här ska ni se: Annica kom igår med en tuva vitsippor, hon är inte snål utan delade glatt med sig till oss.
Nu håller vi tummarna att dom gillar att bo hos oss.


Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar