måndag 6 maj 2013

Sviter efter vedhantering

Kaffekopp, check
Morot, check
Glasögon, check
Då kör vi...

Nå Monika,  kan vi få ett kort uttalande om hur din kropp mår idag efter 9 timmar på vedbacken i går:
Jodå, tackar som frågar men det är inte värst ändå.
Väldigt ont i vaderna, måste ju vara efter allt trampande och fastnande i leran. Ryggen värker ju förstås men det var ju väntat men det hela kompenseras av att jag inte har någon känsel i händerna idag.

Så det är bara på det igen när det kommer mera ved idag eller i morgon.

Vad har vi att se fram mot en dag som denna: Ja men naturligtvis, Vilja kommer tillbaka i kväll för att sova en natt till med oss.
Tandläkarbesök........ Är det nåt att se fram mot? Jamen jåå. Blir väldigt skönt i munnen med nylagad tand.
Linda kommer hit efter hon har sovit klart, jag bjuder på middag idag.
Ja det var ju klämmigt!!!!! Vad ska jag laga för mat? Ingen aning, dessutom kommer vi ju hem samtidigt, jag från tandläkaren, Linda från sängen och Kenneth och Vilja från sina jobb.  Minns inte senast jag hade sådan idétorka.
Nu gäller det att tänka till så det inte blir hämtmat.

En bild på mej från i helgen. I köttsoppekokningstagen.


 Här en bild på festens yngsta deltagare. Signe. Hon är nog lite orutinerad när det gäller fest. Hon blev så trött. 
Inte så att hon gnällde. 
Nä men gäspade, stort. 
Här i Moster Karins armar.

Nä men nu är kaffet och moroten slut tror jag ska gå och fånga dagen.

Ha det gott alla

1 kommentar:

  1. Ett av mina akut-tips: koka tortellini, fräs en hackad purjolök och lite svamp, släng i halverade körsbärstomater. På med några matskedar grädde så det blir en röra, blanda med tortellinin och ös på parmesanost och svartpeppar
    Kram//E³

    SvaraRadera