måndag 20 maj 2013

Årets första rabarber skörd

Så....
Just nu har jag gett mej en kort matrast.

När Kenneth nu skulle göra klart i toaletten så hittade jag på att jag ville klä en vägg med brädor med  vankant. Tycker om sånt där det inte är raka kanter och linjer.
Nå men nu är det något år sedan han sågade de brädorna så dom har ju blivit trist i färgen av tidens tand. Men se det går ju fixa Kenneth har ju en superfin elhyvel........ hehehe.
Vem hade valt ut brädorna, jo jag. Gick dom köra genom hyveln?, Nädå, både för breda och dessutom har dom skålat sig lite......
Gick alltså inte, så nu står man med en bandputs i ett moln av damm. Tur det är sommar så man kan vara ute.
Jamen jag ska inte klaga det kommer att bli jättefint dessutom har jag ljudbok med mej.
Mikael Niemis Fallvatten. Den börjar med att Sourva-dammen går sönder, sen får man följa folkets försök att hinna undan den stora svallvågen som blir.
Spännande grejor.

På morgonen så skördade jag de första rabarberna. Har gjort en rabarberkräm som ska avnjutas till middag.
Som tillbehör blir det mina hemgjorda hamburgare. Blir en somrig och trevlig middag.

I går blev vi världsmästare.... Vi, det är hockey-Sverige det.
Satt som en smäck. Perfekt alltså.

Nä men det nu är nog min lunch över.
Tillbaka till slipningen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar