tisdag 7 maj 2013

Glasögon

Att mina glasögon lever ett eget liv, det har jag ju räknat ut för länge sedan. Dom är ju aldrig där jag lagt ifrån mej dom.
Men se nu på morgonen tog jag dom på bar gärning........ Frukostmöte på mitt sängbord. Inte är det väl underligt att jag kan få söka mej tokig ibland..
Se bara:

Om Kenneth skulle se den här bilden så tror jag han skulle säga: För många glasögon Monika, du har för många alltså.
Han har fem stycken. Ett på sängbordet, ett på fönsterbrädan vid köksbordet, ett på hyllan vid soffan, ett i snickeriet och ett i vedhuset på arbetsbänken där alla motorsågar och sånt står.
Han behöver aldrig söka sina glasögon alltså. 
Fel.............................. det behöver han visst men det är de gånger jag inte hittar mina så då tar jag hans, å av någon underlig anledning så lägger jag sällan tillbaka dom på samma ställe som jag hittade dom.

Kanske det är väl många för det verkar ju inte spela någon roll. Glasögonen är ju ändå saknade när jag behöver dom. '
Jag har dessutom ett par i varje handväska (ca tio stycken). tre par ute i pysselstugan, något par i tvättstugan och några i handarbetskorgen..... Dessutom så eftersom det är lite ordning på mej så ligger det fortfarande kvar ett par glasögon i den vackra skålen där dom ska vara när jag inte har dom på näsan eller i håret.
Nä men nu har jag tuggat lite för länge på min brist på ordning.
Då släpper vi det.




 Kolla vilken docka som tog en mysstund med Björnen och Isbjörnen på morgonen. Fast hon vaknar med ett leende på läpparna och fullt ös så blir hon ju lite gosig när hon träffar favorit-mysdjuren på soffan.

Här regnar det på morgonen. Inte bra.
Jag ska ju bege mig på vedbacken och träna muskler, jag ska också se till att få ner penséerna i jorden och Kenneths jobbargäng skulle ha arbetsplatsträff ute runt en eld.
Hoppas, hoppas att det slutar regna snart.

Nå nu ska jag gå och samla ihop mina glasögon och stoppa dom i sin skål.
Dessutom är det hög tid för mera kaffe.

HA det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar