tisdag 17 mars 2015

Vårkänslor

Trots att våran infart fortfarande inte har en enda barmarksfläck utan ser ut som en gigantisk skridskobana och det ligger minst en halv meter av snö överallt så är dom här: Vårkänslorna.

Hörde nyss på radion att man sett sånglärkan i Öjebyn. Rekordtidigt.
När jag hörde det då åkte vinterjackan in i tvättmaskinen. Nu ska den magasineras.
Nu blir det vårjackan, kan ju hända att det bli bakslag men då får jag väl frysa eller ta på mej täckjackan som jag har på mej då jag är ute och eldar och sånt.
Jag har börjat sitta och titta mej omkring och fundera ut hur jag skulle kunna göra om här hemma. Det är också ett vanligt vårtecken hemma hos mej.
Lite dröm om någon ny kudde i soffan, ny blomma i fönstret eller nåt sånt. Det är ett fenomen som inte räcker så länge, så fort det börjar bli barmark så vänds ju blickarna utåt, då är det bara fokus på trädgårdsmöbler, utomhusplanteringar å sånt...

Försten har jag i väskan  en skiss på hur det ser ut ute hos oss. Med den  sitter jag till och från och fnular på om jag ska göra någon ny blombänk i år eller om jag ska odla i fler pallkragar.........
Angenäma funderingar. Typiska vårkänslor för mej.

Idag skulle jag ju egentligen var på väg för att tjänstgöra på Veckan Allehanda för det är ju tisdag. Men si jag sitter och väntar på sotaren, gör jag.
Hoppas han kommer fort så inte jag får sitta hela dagen och vänta. Det är ju som svårt att ta sig för nåt vettigt då jag vet att så fort sotaren är avklarad så är jag på språng.

I går var en sån där konstig dag på Veckan Allehanda. Jag kom inte hem med nåt, inte ett enda fynd i väskan,,,,,
Fniss.
Men jag har en hög där som idag ska få följa med hem. Det är inte klokt vad jag fyndar bra-att-ha saker.

I kväll följer det bland annat hem ett litet troll i teak, du vet såna som fanns på 60-talet. Den ska få bo tillsammans med alla andra trollen uppe i takstolarna i mygghuset.
Kommer att bli så fint.

Nä men om jag skulle göra nåt vettigt idag iallafall. Det är ju ännu ett par timmar innan jag på allvar kan börja vänta på sotarmurren.
Japp så göra jag.
Vi ses någon annat gång.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar