lördag 7 mars 2015

I väntan på en massa karlar

Men det är inte sant vilket skitväder som är utanför fönstret nu på morgonen.
Det var ju just idag som vi och alla barnbarnen skulle ut och pimpla.

Nå men hur är det man säger: Det finns inga dåligt väder bara dåliga kläder.

Med andra ord så blir det pimpling i snöstorm. Ja men då gör vi väl det då, det är bara att fara hem när vi blir blöta eller frusna.
Vi är ju inga veklingar heller, ju.

I går kväll så kom Vilja. Om jag trodde att vi skulle ha lite fredagsmys och soffhäng vi tre så trodde jag fel.
Jag blev alldeles ensam med fredagsmysetoch soffhänget.

Så här fredagsmyste Kenneth och Vilja:

Just nu sitter jag och Vilja och väntar på en hel hög med karlar. Både stora och små. Kenneth har farit ner till Lillpite. Där ska han plocka upp Jimmy, Elis och Kasper. 
När dom kommer hit så blir det en lätt lunch. Sedan som sagt blir det pimpling och om stormen tillåter så blir det en grillad korv ner på isen också. 

Nu ska jag packa ihop lite bra-att-ha-saker. Kniv, korv, grillpinne, pimpelspö, och nåt att sitta på.

Jösses vad jag just nu hoppas på lite mindre blåst. Hade helt klart varit skojigare att vara ute då.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar