fredag 13 mars 2015

Grattis Ante

Ante fyller 50 år. Det är inte sant vad tiden rinner iväg. Minns precis när vi började umgås. Då minsann var han en ung man med små, små barn.
Ante har lagt av med ett vara en ung man och hans ungar är definitivt inte små längre.
Nu är det mogen, klok och vuxen som gäller för Ante. Ungarna är sedan ett bra tag vuxna kvinnor.
Så det kan blir.
Jag vet Ante att du brukar läsa min blogg...... Så bara för dej........ Ett stor grattis och en stor kram.

Idag är en sån här dag när jag tänkte att jag ska få saker att hända. Sånt som att mota ut gruset som följt in, lägga saker på sin rätta plats, laga lite mat framför så det finns. Så var tanken.
Dessutom hoppas jag på altan-häng på eftermiddagen, vi får väl se hur det blir med det. Det hotas med mulet väder på radion. Men dom har ju haft fel förr.

Jag upptäckte en sån fin hundskylt när jag googlade.
Det var ju en bild på en Borderterrier som gjorde att jag hajjade till och stannade upp och började läsa.

Riktigt skojig, tycker jag.

Inte för att jag någonsin hört talas om en feg Borderterrier. Men vad  vet jag, kanske finns massor av den sorten. Min Borderterrier är definitivt inte feg......... Ser han nåt som verkar farligt, hundar som gör utfall eller stora hästar som kommer promenerande så ignorerar han. 
Han kör med taktiken att det som inte syns finns inte.

Nä men om jag skulle ta tag i det jag tänkte jag skulle få gjort så jag kan få gå ut sen.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar