måndag 30 mars 2015

Liten kolgrill och Kenneths Rosfeber

Minns ni att jag skrev för några dagar sedan att jag tagit en tur med sparken uppe på skaren och varit förbi mygghuset och konstaterat att gasolgrillen var ohjälpligt insnöad...... Å jag som var så sugen på att grilla nu i påsk......
Men, tyckte Kenneth, det är väl bara att fara och köpa en liten kolgrill. Ja men va smart alltså.
Klart jag ska.
TADA: Kolla här va!!!!

En liten kolgrill. Alldeles ny. Den bara stod där på Veckans Allehanda på morgonen när jag kom. Om du tycker att den ser missfärgad ut på locket så ska jag snabbt förklara.......... Det kallas nyfallen snö.. Här i Vändträsk så levereras snö även denna dag.

Så kan jag berätta om Kenneth och hans Rosfeber. Jodå det går sakta framåt. Idag har han fått en dunderkur med penicillin, en till. Den förra omgången som tog slut i går var för fjuttig.
Med andra ord så mår han inte så där himla bra ännu.
Foten är öm som ögat och han kräver mycket sömn fortfarande.

Så det här med att idka mycket uteliv under påsken känns väldigt långt borta just nu.
I och för sig så är det inget mysigt väder ute, regn och snö om vartannat.
Skulle det bli bättre så kan vi ju sitta här på altan och grilla....
Pimpelfisket får vi nog ha innestående till nåt annat år....

Nä nu ska jag gå och hänga näsan i min bok.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar