fredag 20 mars 2015

Solförmörkelse

Hej och godmorgon på er.

I dag blir det solförmörkelse...... Få verkligen se om man kommer ihåg just då att kasta en titt. Vis av erfarenhet så brukar sånt falla i glömska.
Då får jag väl titta i tidningen i morgon, där finns det säkert bilder på spektaklet.

Ibland är man ju supertvärsäker. Det var jag igår. Jag var så säker att jag sett en sån här mugg i skåpet hos Inga-Lill, fast i blått.
Efter att ha försökt övertyga Inga-Lill lääääänge i går kväll så är det bara inse. Muggen står i någon annans överskåp.

Jaja, bara släppa det då. Det var ju inte viktigt i allafall.
För övrigt så finns kopparna på Veckans Allehanda, riktigt fina, men hemma här ryms som inte.

I måndagskväll såg Kenneth nåt som inte var nåt kul alls.
På väg hem från stan ska vi genom en by som heter Heden. Just när man passerat byn så kommer man i en jättesvacka. På ena sidan finns en liten sjö och på andra sidan finns ett jordbruk.
Där finns det en stooor hjord med rådjur som ofta ligger på sjön och vilar.. Här i vinter så räknade vi och fick det till ca 25 djur som låg på sjön och vilade samtidigt. Deras mål och livslina på vintern är ju att ta sig levandes över vägen och till jordbruket på andra sidan  för att knycka sig nåt att äta.
Det är ofta något rådjur som får sätta livet till (överkörd) för att komma sig till eller från gobitarna.

Åter till Kenneths måndagskväll.
Kenneth var på väg ner i svackan när han såg 7  rådjur, eller nåt sånt, springa över vägen längst ner i svackan. Bråttom hade dom. Inte ett dugg konstigt för efter kom det tre hundar.
Jösses vad det gräver till i min magen när jag tänker på hur farliga en flock hundar är som jagar rådjur, dessutom rådjur som så här i slutet på en vinter så länge har gått på bara livsuppehållande mat.
Man kan ju bara hoppas att hundarna var så dåligt tränade så de fick ge upp innan katastrofen var ett faktum.
Hoppas, hoppas, hoppas.
Nu ska jag ta tag i dagen och göra nåt bra av den....

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar