fredag 27 mars 2015

Våfflor, kalas och rosfeber

God morgon på er.

Få se nu om det blir en massa snö idag som de har spått på SMHI. Känns som om vi borde klara oss utan.
Det är fortfarande skridskobanan hemma på vår gård. Hela vägen i stort sett är blankis.Utan spark så vore jag helt chanslös att ta mej någonstans.
Men när jag ska ner till postlådan så blir det fortfarande spark uppe på skaren, inte på infarten. Men ibland går det ju också med sån himla fart att jag funderar hur jag ska lösa problemet när jag kommer till landsvägen och asfalten, för att prova bromsa med en fot är ju som ingen idé, för hårt.  Nå men hittills har jag fått fast sparken innan den nått landsvägen.
Som sagt nysnö på det känns som om det vore helt klart obra.
Kenneths Rosfeber är helt klart på tillbakagång. Men fortfarande är han mycket trött och febrig. Foten har börjat återta den normala bleka färg som en vinterfot ofta har. Men fortfarande ser den ut lite som en ballong och är varm. Men som sagt: Han blir bättre och bättre men det går inte fort.

Kenneth har haft födelsedag och vi har klarat av våffeldagen sedan sist jag skrev.
Lite bilder:

Födelsedagsfrukost för en sjukling. 

Undrar varför jag plåtade just den våfflan?  Gjorde ju våfflor av ca  4 liter vätska.
Kan någon berätta varför jag tog en bild på en sån ful våffla????? Jag fattar då inte för det fanns massor av våfflor som var väldigt vackra.

En grattiskram av flera som maken fick den dagen.

Ett av alla gäng som fick äta sig nöjd på våfflor.

Min vackra dotter valde att se ut så här på bilden...... 

Go-Annica var också här och grattade Kenneth. 

Kent var sugen på våfflor i år. Han slog ett gammalt rekord som Karin och Adde satte 2003. Då åt dom 9 våfflor var. Kent slog det med rejäl marginal. Han åt 11 våfflor. Efter det så fick han ett otroligt salt-sug så det blev det en rejäl bit falukorv till efterrätt.

Kenneth fick ett påskägg i present som var lite vrångt att öppna. Det krävdes två experter för att lyckas få bort den eländiga tejpen. Men dom fixade det.

Nu tror jag att jag ska återvända till sängen med min bok. 

Ha det gott alla.

2 kommentarer:

  1. Och jag som tyckte jag åt många med mina 3 st ;)

    SvaraRadera
  2. Ja men eller hur? Var ju det vi sa att det är helt okey att äta många, så du hade inte behövt hålla igen så.

    SvaraRadera