torsdag 19 mars 2015

Helt normal torsdag i mars

Torsdag, mulet, någon grad kallt och det faller lite snö.
Med andra ord en ganska normal mars-torsdag.
Inte ett dugg lik de dagar som vi senaste tiden blivit bortskämd med. De dagar när det varit många plusgrader, stor sol och alldeles underbart ute.
Men som sagt idag ett mer normaltillstånd.

Här hemma så är det stilla och lugnt. Bara jag är vaken. Bonzo har redan intagit ryggläge i sängen igen för en lätt sova-middag stund.
I natt har Vilja sovit här. Tänk att det ska var så mysigt att ha ett barn med sig i sängen. Jag tror att Vilja och morfar har delat samma sänghalva hela natten. Jag har inte märkt av att vi varit en man mera än vanligt.

Idag ska inget få stoppa mej. Jag ska och jobba på Veckans Allehanda. Jag har valt att jobba eftermiddag idag så än någon timme ska jag bara slappa och ta hand om mej.

I går hade jag trevligt lunchbesök, Sara och Karin var på genomresa och hade tid att stanna upp en stund. Mycket skojigt och massor hann vi prata om.

Nä men om jag skulle göra som Bonzo, kasta mej på rygg i sängen, men jag tror att jag struntar i att sova, jag tar och läser en stund.............Bara för att jag kan och bara för att jag gillar det.

Ha det gott alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar