lördag 31 augusti 2013

Trädgårdsarbete och björnbajs

Himla bra lördag har jag haft idag.

Kenneth drog på sig typiska helg-arbetskläder tidigt på morgonen. Nu skulle han sprätta sten och hjälpa mej att plantera en häck.
Jösses då var det bara rycka nattsärken över huvudet och ge järnet för att få på sig kläderna...
Som vanligt så jobbar vi otroligt bra tillsammans.
 Som ni ser. 
Vinki-vinki
Perfekt arbetsfördelning. 
Okey, Kenneth kom här med vinbärsbusken. 
Lite till, snart är du framme.
Lite till bara. 
Klart. 
Där kan du sätta ner den.


 Som sagt perfekt arbetsfördelning... 
Jag vinkar lite där det behövs men han är otroligt självgående min make. 
Peta sten i det oändliga är inget problem för den händiga mannen.
Det gäller bara att noga talat om hur jag vill ha det så gör han precis så.


Här blev det plötsligt rast i arbetet. Kenneth, Anna och Signe står och tittar på en rejäl björn-bajshög. Fattar ni, alldeles bakom min pysselstuga. Men jag har sagt det tidigare.. Inga björnar skrämmer mej från min skog. Bajset har nog legat 14 dagar i allafall för det hade torkat ihop ordentligt.

 Så här såg högen ut. Snuset är Kenneths. 
Inte Nallens...

 Avslutar inlägget med ett par bilder på några härliga barnbarn. Bilderna är tagna från den dagen vi var på lekparken i Boden...

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar