måndag 5 augusti 2013

Fullmatad helg

Tala om att detta har varit en helg med två lägen:
Fullt ös och sova.
Naturligtvis har det blivit en massa bilder också.
Börjar med en bild när Kenneth och Vilja kom körandes från Heden... i traktorn. Väldigt komfortabelt och gemytligt tydligen.
Bägge såg nöjda ut när dom kom fram

 En bild på en gapskrattandes  Kasper. Härlig unge.

Storebror Elis nöjd och glad upp med tummen.

Det är inte alltid så väldigt gott om plats när man har två små grabbar och bägge vill ligga nära. Men det går. Hur är det man säger: Finns det hjärterum så finns det stjärterum. Både Elis och Jimmys sover gott och Kasper han ligger och myser med de andra.

 Så var det då lördag morgon.
Loppis i Mjedsjön.
Första bilden är på en odlingsbädd som stod uppställd. Stig som äger gården där loppisen var gör såna här odlingsbäddar och säljer. Jag äger en. Så himla praktisk. Växer så det knakar i dom, dessutom så är det så bekväm ogräs-plockar-höjd.

 Jag har knipit ihop munnen så förskräckligt. Undrar vad jag tänker på?

 Palt serverades. Här har Sara tänkt till och utfodrar de små i skuggan. För det var en otroligt varm dag. Dessutom så var det snudd på 100 % luftfuktighet.
Tur vi hade ett tält att söka lite skugga under

 Sara och Linda i full kommers. Tycker jag känner igen kunderna. Ser ut att vara Anna och Doris.

På den här bilden var det också kända ansikten: Charina, Doris och Signe.


En av arrangörerna: Björn, han försökte hålla fram kaffet, var ingen lätt uppgift

för det var otroligt mycket folk och alla hade för avsikt att få i sig både Palt och fika. Dessutom var de flesta på jakt efter spännande saker att fynda. Som ni ser så myllar det fullständigt av folk

När loppisen var slut och vi kommit hem och fått en bit i magen och sjunkit ner i soffan så insåg jag att jag inte är någon ungdom längre. Helt slut alltså.
Det blev en värktablett för benvärken och i säng. Sov i stort sett från 18.00 till 08.00. Men se då var jag som en ny människa...... fulladdad..
Så då blev det att klippa gräs. Det är inte klokt vad mycket gräs vi har så här i slutet av sommaren. Vi gör nämligen så att så länge det blommar fint så låter vi det bli en sån där blommande äng av det mesta, men sen när det blommat av måste det bort. Både för att jäklas med råttorna och för att det ser trist ut med allt det där överblommade. 
Första passet var i går. 
Kenneth gick först med grästrimmern och tog där det är svårast att komma åt med gräsklipparen. Jag kom efter med gräsklipparen. Svettigt dagspass men skönt att det är gjort.
Sedan hade vi så himla tur att vi blev bjudna på middag. Kent och Vilja kom och bjöd på hamburgare.
Men det var en väldigt trött Vilja som small av uppe på morfars mage.
Hon hann bara visa sin svarta fot innan hon somnade.


 Det svarta var nog från kylbalsam och skon. Det som var det primära var blåsorna.
Stackars flicka.

Alltså denna helgen har bestått av två otroligt varma och soliga dagar. Tänkte bara uppdatera alla er som gnäller att det aldrig är nåt fint väder. För det är väl sånt här ni menar då?
Det jag skulle göra hade gått bra med betydligt svalare temperatur.

Det där med sömnen igår kväll.
Den bara stod gömd bakom dörren och poff så.......... Direkt jag tittade åt sängen så sov jag..

Undrar vad jag ska göra idag då?
 Känns som om det är en sån där dag där det är pysselstugan som gäller men vi får väl se om det dyker upp nåt trevligt oförväntat.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar