torsdag 29 augusti 2013

Höst eller sommar?

Godmorgon på er allihop.

Nu har meteorologerna i flera dagar sagt att sommarvärmen är slut och det är regn och kallt som gäller.
Men se än har det då inte hänt.
Samma strålande sol varje dag.
Himla häftigt är det ju att både maj och augusti bjuder på riktigt soliga sommardagar.
Vore det inte för att det nu blir mörkt på kvällen så hade man ju varit tvungen att ta sig en funderare om det är högsommar fortfarande.
Jaja, det är väl bara tacka och bänka sig ute i solen idag.

Vi har haft förmånen att agera barnvakt åt Vilja i ett par nätter. Men nu är det över för denna gången,  mamman har jobbat färdigt denna omgång med nätter.

Idag tror jag att jag ska pyssla lite. Sitta ute och sprätta kaffepaket, klippa och fläta .
Har på morgonen kommit på ett nytt sätt att göra väskor av kaffepaket. Måste testa.
Har jag tur så kommer min pysselvän, Anna,  hit idag. Hon hade ärenden åt mitt håll och då tänkte hon komma så vi hinner få en dos av pysselinspiration innan hon drar vidare.

En annan sak jag måste göra: En fungerande veckomatsedel.
Det som förr var så enkelt, att på lördag morgon kliva upp och göra mat för hela veckan är plötsligt som bortblåst.
Nu sitter jag där med det jag ogillar så innerligt.
Att varje dag fundera på vad vi ska äta och det innebär att man frestas att handla oftare eller så helt sonika går vi ut och äter, vilket i sin tur leder till att allt det går åt mycket mer pengar på mat än som skulle behövas dessutom äter man mycket sämre mat om man inte har en fungerande strategi.
Måste som sagt ta fast spiralen och reda ut eländet.
Nå men det är ju inga svåra saker men det måste göras.
Så det blir också ett projekt på altanen idag.
Utgå ifrån det som finns och göra upp en matplan.

Bara tanken att jag ska göra det så blev jag genast på bättre humör.

Nu tar jag mej en påtår och sätter igång.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar