söndag 18 augusti 2013

Kräftor och Nimbus

Nå men alltså...

Hur svårt kan det vara?

I helgen var vi på kräftmiddag hos härliga Calle och Doris.
Tog några bilder med min kamera både på deras ljuvliga altan och på det vi åt:








Tog också bilder på Nimbus. På lördagen var ju ett otroligt dåligt solar- och bärplockarväder.
Men vi som är listigare än så vi tog dagen för vad den var och for till Jimmys familj i Piteå. Linda och Vilja följde också.
Där grupperade vi oss så att Kenneth och Jimmy tog alla barnen med sig till Nimbus leklandet ute på Pite havsbad.... Inomhus, tack och lov.
Vi damer tog ett rejält tag i shoppinglusten.
När vi fyllt Saras bil översti-full så for vi också ut på leklandet. Men alltså att ta sig de 100 meterna från parkeringen och in det var något så fantastiskt så blöt vi blev. Då handlade det inte bara om regn uppifrån och från sidan, nä du,det kom underifrån också. I stora kaskader.
Likt dränkta katter rusade vi in och satte igång att leka av liv och lust.
Superkul hade vi.
Där hade jag bara mobilen att knäppa kort med.
Så där är ju frågan: Hur gör man nu. Jag vill ju inte ha dom där, jag vill att bilderna ska vara här.
När jag trycker lite här och där på mobilen så svarar den bara med ??????
Så det får jag återkomma med, när någon klyftig människa har hjälp mej.
Men jag kan väl se om jag kan visa Mej och min son lekandes. Linda filmade.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151563918412116&set=vb.633182115&type=2&theater

Undrar om han gör som det jag gjorde när han var liten. Fejkade förlust?
Eller nääää. Jag är sååå här bra. Klapp, klapp på axeln.

Den surströmmingsmiddag som vi hade planerat in, gick om intet. Nya tag annan dag.
Vi blev bjudna på supergod middag av våra barn.
Mätta och trötta kom vi hem i går kväll.
Med ett flin på läpparna så intog vi madrasserna och den ljuvliga kudden.
Undrar hur de hade det hos barnen? Var dom lika nöjda och trötta. Man får väl hoppas på rapport under dagen.

Nu ska jag fånga dagen.
Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar