fredag 2 augusti 2013

Kantarell-premiär

God morgon på er allihop.

Igår... Jag gjorde det.
Var till skogs alltså och kollade om det kommit några kantareller för första gången denna säsong..
Jag hörde nämligen på radion förra veckan att det är tre veckor tidigare för svampen här uppe i Norrbotten.
Det brukar ju finnas någon liten kantarell här och där  första augusti. 
Hehehe. Men det fanns mycket mer än jag hade hoppats på. Det är bara inse vi är, pang på bara, rätt in i kantarell-säsongen.  
Att plocka annan svamp är mycket roligare när Anna (Bodil ni vet) är med. Hon kan så mycket om svamp och jag försöker lära så mycket som möjligt. Det är svårt och man behöver träna mycket för att bli säker. Men för varje höst så har jag fått mer och mer koll på läget. 
Men fortfarande så är det massor som jag känner mej osäker på och inte törs plocka när jag är själv. 
För det vore väl förskräckligt att vakna och inse att man dött under natten av någon olämplig svamp man ätit.

Här är en bild från igår när jag satt ute på altanen och rensade.
Just nu ser det väldigt kul ut när jag skriver.
Det verkar trångt om jag så säger. Å inte verkar jag kunna skriva under bilden.
Himla rackel.

Då tror jag att jag avslutar skrivandet och går och gör klart med mina loppis-grejor för det är i morgon det är dags. Ska bli så himla skojigt.

Ha det gott alla.











































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar