onsdag 4 september 2013

Älgjakt och biltävling

Onsdag morgon.
Lite sovmorgon och slowstart.
Jag har i två dagar följt Kenneth på älgjakt. Har aldrig gjort det förr och tänkte att det kanske hör till allmänkännedomen att veta hur det går till om man är gift med en älgjägare.
Så jag kallade mej praktikanten och hakade på. Det blev bägge dagarna till ett ställe som ligger långt bort från vägen.
Så det känns idag. Axlarna där ryggan har hängt, höfterna och vaderna och fötterna har också varit med känns det.
Nu blev det inte så spännnade dagar alls men det har varit trevligt att sitta i lugn och ro, vi två bara och ingen hade en massa som vi var på väg till. Utan vi har bara suttit i flera timmar och umgåtts.
Har varit härligt.
En avslöjande bild på hur vi hade det i älgtornet, bössa och stickning:
 Med andra ord.... Helt perfekt. Tak över huvudet var det också. Det var inte heller dumt eftersom det kom regnskurar lite då och då.

I söndags var det biltävling på agendan... Mina bilder avslöjar ju vika som var mer intressanta bildmotiv: Vilja och Levis.
För övrigt var det en trevlig dag. Lagom väder och trevliga människor och alla hejja vi på Robin.




Men idag måste jag ta mej ut och få mej lite blåbär, kan inte fatta så svårt det var då att ge sig ut. Lingonen har jag plockat klar, perfekt syssla när man blev less att sitta still på älgjakten.

Åsså ska jag se över gästsängen..  För i morgon kommer goa vännen Inga-Lill. Kommer att bli härliga dagar då Kenneth får sköta helgens älgjakt själv, utan mej alltså, jag ska umgås på typiskt kvinnligt sätt. ???? Shoppa och prata och säkert dricka något vinglas.

HA det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar