fredag 16 augusti 2013

Trastar och majskrokar

Då var det färdigt för denna gången.
Nu har Vilja sovit sista natten här på ett tag.
En bild på när Morfar och Vilja dom har ett vuxensnack i gungan. 
Långa skuggor det är läggdax för en god stund sedan


Skulle tro att det håller att närma sig flytt-tider för vissa Vändträskare. På morgon var det samling av trastar på gräsmattan. Det fullständigt kokade av dom. Men det är listiga rackare för just innan jag skulle trycka av kameran så hoppade det åt alla håll...... Borta.
Men en bild blev det ändå med lite pippisar på.
Att det sedan blev både vattenvärmare och fönsterbelysning med på bilden får vi ta.


Ni måste se när Levis ska äta majskrokar för andra gången i sitt liv. Dagen före så hade en bekant med sig krokar till sitt barn så då fick han också smaka. 
Gott, gott så då införskaffades det en påse med majskrokar. Men då kan ni se hur det gick.


Snyggo.

Jaha. Vad ska jag ta mej för idag då?
Varje morgon har jag så höga ambitioner men sen blir det inte nåt mer än att må illa och springa på toa. 
Men man kan väl ändå sätta upp mål och tänka att......... idag ska jag.....

I går åt vi blåbärsgröt till middag. Av sista påsen med blåbär. Så tänk om jag skulle gå och plocka mej en plockare med bär idag. 
Det är väldigt nära ut i blåbärsskogen. Bara på baksidan av ladugården. Så det är helt perfekt att bara plocka en plockare och sedan gå hem och rensa. Passar mej som handen i handsken.
Annars det där att rensa en hel hink med kladdiga blåbär är ingen hit tycker jag.

I kväll blir det kräftor med Calle och Doris. Mycket trevlig tradition tycker jag. Dessutom blir det på deras inglasade altan på stugan i Alträsk. 
Ännu häftigare. 
Ett riktigt guldlyft blev det när dom skaffade den altanen. 
Supermys med kamin och levande ljus.

Nå men nu börjar jag dagen med att ta min kaffekopp och ta ett pass i pysselstugan så får vi se sedan vad som händer.

Ha det gott alla.

1 kommentar:

  1. Visst ser han kul ut :) Fortsättning följer idag, han kanske kör varannan dag :) Ska videodokumentera det också! Kram på er

    SvaraRadera