fredag 30 augusti 2013

Bortbjuden på middag

Aldrig varit med om att man måste fortsätta att vattna och vattna i slutet av augusti.
Det är så knastrande torrt men det kommer ju så mycket morötter, mangold och zucchini då det är bara bära hink på hink med vatten.
Å det gör jag ju så gärna.
Kanske ska börja skörda första lasset med mangold i dag. Blir fint att hitta i frysen i vinter.

Igår blev vi bortbjuden på middag. Supergott och supertrevligt.
Att jag gillar att bli bortbjuden på middag en vanlig kväll är ju ingen hemlighet.
Nu var det  till Stig och Ros-Mari. Alltid väldigt god mat. Dessutom så är det alltid så spännande och se vilka vi blir.
Den här gången hade dom ju verkligen överträffat sig själv. Det var jag och Kenneth, Stig och Ros-Mari, En utflyttad Vändträskare som det var bara hur länge som helst sedan vi såg, hon hade med sig en god vän.. Var så kul att se Kerstin, dessutom så hade vi ju hur många gemensamma minnen som helst och hur många som helst att skvallra om. Dessutom var Björn där, syskonbarnet till Stig som är så påläst av vår by och som känner hur mycket folk som helst. Han är en klar tillgång när det gäller att ha det trevligt runt ett bord. . Han, Björn alltså bor inte heller här men tar tillfället i akt och kommer upp en sväng då och då.
Inte en sekund var de tyst runt bordet, inte ens fast vi blev så mätta att vi höll på att storkna.
Massor av god mat, massor av prat och massor av skratt.
Alltså en magiskt trevlig kväll.

Inte en bild blev det, glömde kameran hemma. Fånigt va?

Jaha, idag har jag inte något på agendan men jag kanske får flytta dit sånt som jag skulle göra i går som blev ogjort. Tänker då närmast på kaffepaketen som jag planerade att fixa i går.
I går blev det i stället av att snygga till på altanen, höstfint blev det.
En rejäl skogspromenad blev det också.
Längre för Bonzo än för mej. Han tog en sväng förbi Kjell men när inte han var hemma så for han till Ulf och Ninas hundar och till Rose-MArie och Conny.
Nå men nu är han ju välkänd i denna by så Rose-Marie kastade in honom i bilen och levererade Bonzo hem till sin egen bro.
Slutet lyckligt.

Verkar bli soligt och fint på min altan idag.
Är det någon som blir kaffesugen så finns det i en termos ute på altanen med mej.


Ha det gott alla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar