torsdag 15 augusti 2013

Sjösjuk

God morgon.
Har just vinkat av Maken och Vilja.
Återigen har vi haft förmånen att ha ett barnbarn mellan oss i sängen å det är ju så mysigt.
Mamman jobbar ju natt och pappan jobbar i Norge i veckan.
Så då fick vi rycka in........... Lycka.

Men det här att träffa ett av  barnbarnet triggar ju igång längtan efter de andra två. Är ett tag sedan vi träffades nu känns det.
Nå men det det går väl ordna. Dom bor ju inte i Dominikanska republiken direkt.

Jag skrev ju att jag fått ny medicin. Vad jag inte berättade var att det kan vara ganska jobbiga biverkningar. Men det är ju inte alla som får dom och det går ju över efter en tid. Min doktor sa att av alla hans patienter som han skrivit ut medicinen åt, så är det vara två som varit att ge upp. Jag hade ju tänkt att vara en som inte fick några biverkningar alls.......... Suck..........
Nå men inte blev det så. Jag är fruktansvärt sjösjuk. Dessutom gäller det att inte gå så långt från toa.
 Mår super-illa. Bläää.
Nå men det ska väl ge sig, doktorn sa att det kunde ta upp till 12 veckor innan biverkningarna går över.
Så vill jag inte ha det.
Det kommer att vara över innan kvällen,
..........tänkte jag.

Iallafall så hade jag ju berättat för Kenneth om biverkningarna i fall jag skulle bli riktigt risig.Så i går gick jag här hemma på farmen och gjorde inte mycket, sjösjuk och dålig i magen, då blir det inte mycket gjort. På eftermiddagen kom det en bil swichande upp för infarten. Gick så fort att jag bara hörde bilen, hann inte se vem det var.
Det var maken. Orolig som tusan. Han hade provat ringa hem flera gånger under dagen och inte fått nåt svar. Han trodde det hänt nåt med mej.
Vilken otur när både mobilen och hemtelefonen går ihop och slutar arbeta samtidigt.
Behöver jag berätta att det kändes skönt i hjärtat när jag såg hur orolig Kenneth blev. :)

På söndagkväll så frågade Kenneth om det fanns något på planeringen till helgen...... Inte nåt.
Det nästa som händer i vår värld är den 24 då sonen fyller år.

Hehe. Va kul, va fel jag hade.
Denna helgen består både av kräftkalas och surströmmingskalas.
Nästa helg är blir det mera surströmmingskalas och 38 års kalas.

Tala om att nu ska vi roa oss. Vore ju fiffigt om sjösjukan gått över till dess.

Glömde ju husvisningen.
När jag rabblade upp vad vi gjorde i Arvidsjaur glömde jag ju en viktig sak. Vi var ju och tittade i Anna och Robins nya hus.
Alldeles lagom stort.
Trevlig planlösning, mysigt, syntes att det bor trevliga människor i huset.
Åsså dessa  himla fina, roliga väggtexter.
Dom modiga skriver för hand. Förre husägaren är modig.
Vackra kloka väggord. Höjde mysfaktorn flera snäpp
På lilla toan hade hon skrivit en hel vägg med visdomsord. Skitfränt alltså.
Det gillade jag.

Nå men idag då? Vad ska jag syssla med idag då?

Känns som om jag inte riktigt kan hitta på nåt skojigt. Men det kommer nog.
Börjar nog med att ta en kopp kaffe med mej till pysselstugan. Måste göra lite gratulationskort.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar