tisdag 27 augusti 2013

Jimmy fyllde år, lekparken åsså surströmming

Ja men nu får Sara för sina kommentarer.

I helgen var vi ju på flera skojiga saker. En av dom var ett besök på ett av Bodens större lekparker, hela gänget alltså. både stora och små.
Just innan vi for sa Sara: Kan du inte ta med dej kameran och ta några bilder på barnen?
Men att jag kan. Såg att jag inte hade så mycket ström i den stora kameran så jag tog både lilla och Stora med mej.
Att jag tar mycke bilder så där till vardags det förstår ni nog men då ska ni se när jag blir ombedd att ta många bilder....... Då tar jag mååååånga bilder.
Jag har påbörjat det gedigna arbetet att redigera bilderna. Det är en sån här gång man skulle ha skaffat sig ett redigeringsprogram och en personlig instruktör.
Nå men nu har jag varken det ena eller det andra så då blir det som det blir.
Men många fina bilder fick jag ihop. I och för sig kan det inte vara så svårt med så vackra motiv.
Det är många bilder kvar att gå igenom men måste ju får lägga ut några bilder. Synd bara om er som inte hör hur roligt vi hade.







Ska också lägga in en typisk bild..... Som sagt att fånga 3 friska barn i sin bästa ålder är ingen barnlek och tro inte att dom går att bestämma över hur dom ska stå eller sitta. Nädu tvekar du det minsta så blir det så här:
 Igen unge kvar där jag just såg att dom var. Typisk obra bild.

 Lekdagen avslutades med glass på Opalen. Vill man att tre barn i sin bästa ålder ska sitta still ett par minuter så ger man dom glass. Funkar nästan alltid.
Helgens födelsedagsbarn..... Förunderligt när barnen plötsligt hinner upp en i ålder....
Grattis grattis till Jimmy som fyllde 38 år

Dessutom var det ju surströmmingspremiär i grann-byn i helgen. Naturligtvis var vi där...

 Jag och Carl-Jacob i en kameraduell........ Jag vann.

 Signe 1 år. Hon är en hejjare på att veta vad hon anser vara rätt för en dam i hennes ålder. Är det något hon kan så är det att sätta fart på  slö serveringspersonal  om inte maten serveras snabbt.
Hon är en härligt unge.
Så var det då den traditionella bilden på surströmmings-klämman och Doris.

Nä men idag kan jag visst sitta hur länge som helst med kort och blogg.
Om jag skulle ta och fixa mej en påtår och ta och gå ut, jag har några oslipade lådor som skulle behöva åtgärdas.

Ha en bra dag alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar