fredag 30 oktober 2015

Igen, en dag på stan

Hej och godmorgon på er.

Jag skulle behöva gå ut och göra gravdekorationerna klara. Ska såga lite, i lite brädor.
Men fattar ni det är ju 10 grader kallt ut. Hurrves.
Väntar nog någon timme till.

Alla Helgonahelgen på ingående. Kenneth jobbar bara halv dag idag.
Sen blir det helg.
Tror vi ska fara redan ikväll och sätta ut ljusen på graven. Sedan blir det säkert som det brukar: Ett besök till under helgen bara för att se och känna stämningen med alla tända ljusen.
Tänk att jag minns ett år när det var så mycket snö på kyrkogården så våran klädsel gjorde att vi gav upp att plumsa ända in där bakom där vi har vår gravplats. Det året ställde vi in alltihop. Blev varken dekoration eller ljus.

I går så skulle jag lämna in bilen för reparation. Under tiden så gick jag och flanerade på staden. Jag var rustad till tänderna för en riktig långpromenad, för det är en redig bit mellan bilrepet och staden. Men se då kom Annica med sin gråa springare och erbjöd skjuts.
Men härligt.
Blev ett morgonfika på Opalen med väldigt mysigt sällskap.


Ett morgonfika med rejäl dos med massa prat. vi kan det där med att prata både Annica och jag.
Både skojigt och mysigt.

Sen blev det besök bland ormar och spindlar uppe på biblioteket. Va bra att det inte bor såna djur här i krokarna.
Jag blev sittandes på Bibblo i flera timmar och läste.
Så nu vet jag hur man gör en Pellerin och hur man gör Sushi. Studerade även en kokbok för hemtjänstpersonal. Hur man gör mat på 20 minuter som blir både näringsrik, ser aptitlig ut och är god. Fanns fina tips på bra mat som passar Lundgrens. Mat som man visserligen vet att den finns, till och med att jag har gjort dom förr men jag har glömt bort de senaste åren att göra. Så dumt, det måst det bli rättning på.
Bland annat.
Jag hann väl med flera böcker till, men i stora drag var det såna böcker jag bläddrade i. Massor med kändisar hittade jag också igår som jag fick en liten pratstund med.
Mina försök att värva någon till vår syjunta sprack.
Skulle verkligen behöva ha med någon fler.

Dagen avslutades med att Annica, den ängeln, skjutsade tillbaka mej till bilrepet.

Nä men om jag skulle göra nåt nu av dagen. Inomhus alltså.

Inte fixa dekorationen och inte hämta in ved. Nopp, icke det.

Man jag kanske skulle läsa i min bok???
Eller så blir det där andra jag tänkt. Städa ur kylskåpet och skafferiet.
Jo men så blir det.
Men först lite kaffe.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar