tisdag 20 oktober 2015

Ranta runt om kring

Hej och godmorgon på er allihop.

Det här blir en sån där dag när jag ska på ranten mest hela dagen.
Jag ska bland annat med kära Tjejgänget på lunch på Gymnasieskolas Restaurang Viljan.
Där är det så fint, god mat och verkligen toppenservice.
Det blir en trerätters lunch !!!!!

Efter det blir provtagning hos grannen. Ja inte hos min granne utan Viljans granne, på hälsocentralen alltså.
Veckohandling ska det bli. Tänkte att det är enda gången den här veckan som jag ska ha bilen, tänkte jag. Så då gäller det att man har klart för sig vad det ska lagas för mat under några dagar så man inte står utan nåt. Bor man 1,5 mil från närmaste affär så lär man sig att planera lite. om det nu inte är så att man till varje pris vill använda alla slantar till att tanka alltså.

Simma ska vi hinna med idag och naturligtvis så blir det väl Tjejträff ikväll..... Eller tänk om de ställer in det när vi ska träffas idag. Nå men det lär jag bli varse under lunchen.


Att jag alltid vill ha nåt i händerna att syssla med är väl bekant för de flesta av er. I går tog jag en bild på det som just nu är aktuellt. Längst bort ligger en väst..... Eller det som så småningom ska bli en väst.
I mitten har jag tre par med sockar som just är klara, där ligger också tre babymössor som inte är ihopsydda, men de kanske blir det idag.
Närmast ligger de armband som jag just nu håller på att lära mej att göra. 
JA men visst verkar det som om jag har läget under kontroll. 
Nästa projekt som ska startas är ett par barnvantar och så kom jag på att jag nog ska göra ett par tjocksockar att ge bort i julklapp.

Än det ju gott om tid till jul, så jag lär hinna.

Nu blir det till att dricka sig en påtår och sedan ta tag i saker och ting.

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar