fredag 23 oktober 2015

Ligger före i planeringen nu

Hej och godmorgon på er.
Idag blev det som svårt att bestämma mig för vad jag ville skriva om.

Egentligen vill jag skriva ett lååångt inlägg om det som hände i Trollhättan. Om att man bränner Asylboenden. Sveriges finanser som så lägligt går att skylla på flyktingarna. Att man jämför  de svagastes i Samhället mot varandra.
Men jag skiter i att skriva om det. De som känner mig förstår precis vad jag skulle ha skrivit.

Går och hämtar lite kaffe och vattenglas, när jag kommer tillbaka så ska jag ha gjort plats i huvudet för  sånt som som är roligare att läsa om.

Strax tillbaka.

Jag blev borta lite längre tid än jag tänkt. Det blev att renbädda och skriva önskelista till jul, också.

I går blev det ordnat med vårt julbord.
Som ni kanske vet så håller vi väldigt låg profil med julmaten på julafton. Då har vi fokus på så mycket annat skojigt. Men äta julmat blir det ändå, varje år. Jag och Kenneth har ju i många år bestämt att äta julmat i stort sett hela december. En rätt varje dag. Det gillar vi.
Familjens gemensamma julbord ska alla kunna njuta av, ingen jäkt, ingen som ska förbereda i många dagar.
Det blir julbord på Kaniskrogen även detta året. Det finns ohyggligt många ställen med mer sofistikerade julbord, men Kaniskrogen passar detta gäng väldigt bra.
Kanske mest för att barnbarnen kan dra sig tillbaka till något av husvagnarna om det blir för länge att sitta still.
Så bestämde vi oss också för hur vi vill ha det på julafton. Hos vem vi ska vara, vem av oss som ska iväg och jobba på julaftonskvällen å lite sånt.....
Är det någon som känner en tomte som skulle kunna överraska på julafton??? Här i Vändträsk alltså. Tidigare år har det varit jag som tomtat men det känns som om mina barnbarn är så stora nu så det blir så mycket fokus på att avslöja vem som är under skägget.

Å tänk att allt det här har vi fått ihop innan det ens varit Alla helgons-helg...

Nu ska jag gå ut och läxa upp talgoxarna. Sabla fåglar att vara kaxiga. Jag har ju gjort så fint ute på altanen med bänkar som jag lagt renskinn över...
Tror ni inte att talgoxarna vid det här laget har ryckt lös år så det är fler kala fläckar......
Tror jag ska överlista småpippisarna och bära bort skinnen till det blir kallare ute.

Jag går och gör det nu.
Så gör jag.

Ha det gott alla







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar