fredag 27 februari 2015

Glödlampsbyte

Hur många män behövs det för att byta en glödlampa????........
Svar: 3




Två i korgen och en på marken. 

Men fint blev det. Borta är det däringa förskräckliga orange-färgade ljuset. Nu ersatt med ett super ljus.
Riktigt bra blev det. Men det är klart att varje gång man kastar en blick ut genom fönstret så hajar man ju till. Vad i fridens dagar är det som lyser på detta viset?

Jag och djuret har just kommit in från en härlig sparktur. Åt ena hållet bara blåste vi iväg med en väldans fart. Tillbaka var vi tvungen att använda benens muskelkraft. 
Vadå vi?????
Bonzo har ju sprungit bägge vägarna. Bortåt gick det fort, hemåt någon saktare när han var tvungen att vänta in matte. 
Dessutom var vi en promenad ute på sjön. Men det blev inte länge. Jijjes  vad det blåser. 
Nå men nu nöjda och glada så är vi hemma igen.

Nu blir det att fixa sig nå lunch. För efter det blir det väl uppvärmning och vallning. Ska ju åka stafett idag.............. Hur tänket jag nu??? 
Det är ju bara grabbar som åker idag, kan det vara så illa att jag inte är kvalificerad för att vara med???
Känner att det kan jag ta. Jag ställer min plats till förfogande. Jag kan sitta på sidan om och titta på (soffhörnet).

Annars då???
Jodå, sitter och väntar på Inga-Lill som ska komma ikväll.
(Hon sover lite först så hon orkar köra hit) Hon har ju ett sånt jobb att hon jobbar när vi andra sover vår skönhetssömn.
Tanken är ju att vi eventuellt ska på Ikea i morgon. Så är planen, så då får vi se om det blir så.
När jag skulle göra en inköpslista på IKEA-appen så såg jag att sist jag gjort en sån lista var hösten 2013. Man kan då inte beskylla mej för att vara där i tid och otid.

Nä men lunch var det ju..

HA det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar