onsdag 25 februari 2015

Väntan på vårdcentralen

Tjena.

Men jösses vad den nu blev tvärtyst i huvudet.
På väg till datorn så visste jag precis vad jag skulle skriva om....... Eller iallafall i vilken ände jag skulle börja. Brukar räcka med en trådända så brukar det som lösa sig. Men som sagt nu blev det tvärtyst i huvudet.

Jaha vad gör jag då? 

Medan jag väntar på inspiration så kan jag ju berätta om mina två dagar, som jag denna veckan varit på veckans allehanda. Som vanligt två dagar som bara passerar i expressfart. Så roligt, så fulla av en massa spännande aktiviteter. 
Varje dag så kommer det massor med nya, spännande saker som ska prismärkas och ställas fram. Massor med glada trevliga kunder som förgyller tillvaron. Till det då: Systrarna som är så roliga att jobba med. 

Det enda smolk i bägaren denna vecka var att jag var tvungen att ta en massa prover på Vårdcentralen med tillhörande väntetider i tisdags. Alltså om man har en tid 13,00 för undersökning och en tid 13,20 för provtagning. Så kan det bara bli en massa gorm när man inte får komma in förrns 13,35 till det första stället. Då kan ni ju tänka er vad som händer när man då väl kommer till ställe nummer två... Jopp: Man är avförd, missade ju sin tid. Gå till reception och börja om med att anmäla sig igen. Var vänlig och sitt ner och vänta. många före som också ska ta prover.
Något som jag räknade med skulle ta en halvtimme blev något som tog betydligt längre tid. 

Är det något jag blir sur åt så är det när någon annan slösar med min tid. 
-Ja jag vet att det är dumt, det är ju jag som måste bli god igen. Men jag var så irriterad när jag for från vårdcentralen att jag var alldeles varm om kinderna.

Nu äntligen har Calle och Doris kommit hem. Bruna och fina var dom. Men det är ju som det ska. Har man nu legat hela dagar i solstolen och läst Aftonbladet så ska man ju vara brun. 

Nä men om jag skulle ta tag i dagen nu. Kanske jag hinner få nåt gjort innan det blir en sväng ut på stan. Köpa garn, sväng på bokrean och besök på arbetsförmedlingen ligger på "Att göra listan" Blir säkert nåt annat också.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar