söndag 15 februari 2015

Nu är denna omgång med behandling över.... Pust

Världens bästa Kicko har gift sig.
Eller inte nu bara hon, Thomas också.
Stort grattis till er båda.
Knöck bilden från Facebook. Knöck så det bara stänkte om et.

















Fina eller hur?

Veckan som har varit har varit tuff. Ohyggligt tuff.
Efter det där två-dagars droppet så blir livet inte sig riktigt likt på ca 4 dagar. Allt gör ont, svider, dubbelseendet är tillbaka, ingen kontroll på någon muskel och så vidare. Det hela avslutas med att jag sover i stort sett 2 dygn på raken. Inte många stunder som jag var vaken då.
Men se nu är ordningen iordningställd.
Jag mår ganska bra och livet är helt okey.
Tur jag har en omtänksam make som offrade några dagar semester på att vara hemma och hålla ett öga på mej. Jag är visst för gammal för att han skulle få vabba. Annars så är ju februari månaden när det vabbas allra mest på hela året. Men som sagt: hos oss heter det då semester.
Hurra för Kenneth.
De stunder som jag klarat mej utan barnpassaning så har Kenneth slavat under traktorn. Det är inte klokt vad det ska uppfinnas många saker för att utföra ett byte av en startmotor. Bara för att man inte äger rätta grejorna.
Nå men nu är den nya startmotorn på plats.

I helgen har vi Jimmy här.
For ner och hämtade honom på morgonen.
Lunchen intogs ute på Kanis. Väldigt gott men väldigt ljust. Man är som inte riktigt van med att exponeras av den härliga solen på detta sätt.













När vi sedan liks var på benen så fortsatte vi direkt till Försvarsmuseet . Skamligt att vara Boden-bo och aldrig varit där. Nu är då det återställt. Vilken fin utställning. Kommer att bli väldigt roligt att fara dit med barnbarnen också. Finns mycket att klättra i och på. Dessutom massor av rattar och knappar som kan undersökas.


















Här är jag och Jimmy ute och åker helikopter. Men se jag var tvungen att hastig retirera ut från flygtyget. De hade ju monterat den så den hängde över ett stup rakt till våningen under. Jag och min högrädsla fixade inte det. Så Jimmy fick flyga själv.

Den som känner våran son: Känns det som om ni är förvånad över vilken monter han fastnade i???
Inte jag, inte ett dugg.













Som sagt: När vi lika så var på språng så blev det en fika på Retro Café. Gott fika och häftig miljö.














Efter det blev det inte så många knop gjorda. Vi var ganska nöjda med att slappa i soffan och titta på Melodifestivalen.
Eller om sanningen ska fram så var det bara jag som såg melodifestivalen de andra var i någon konstig sorts koma.

I morgon är det måndag =) =) =)
Blir både arbetsträning på Veckans Allehanda och träff med syjuntan. Blir en bra dag. Känner det genom hela mej.

Nu ska jag dra en kam genom håret, vi ska strax iväg och träffa Elis och Kasper.

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar