lördag 21 februari 2015

Finväder säger jag

God morgon på er.
Idag kan det bli hur fin dag som helst.

Det var kring nollan redan tidigt på morgonen.
Om man tittar upp på himmelen så skulle jag kalla vädret uppklarnande. Men på radion pratar man bara om mulet och lätt snöfall. Då låter mitt bättre, så vi kör på det............ Nollgradigt och uppklarnande, det kommer att bli en kanondag då man hellre är ute och solar än inne och hejja på våra skidåkare.
Grillkorv och en macka ute vid eldstaden till lunch.
Så hade jag tänkt det.
Jamen jådå. Det låter alldeles perfekt.

Det här är en sån här seg dag när man som inte någonsin blir riktigt morgonklar. Okammad och klädseln stannade vi långkalsonger. Men jag känner mej inte ett dugg orolig. Jag tro med det bestämdaste att jag kommer att få på mej kläderna och får det att bli att kamma till mej.

Det här är från en bild igår när Bonzo satt på¨span. Vi har en riktigt retsticka till ekorre. I timmar kan Bonzo sitta på post nedanför trädet där ekorren sitter. Men så fort Bonzo går in eller upp på altanen så far ekorren till fågelbordet och låter sig väl smaka av de goa solrosfröna. Så då måste ju Bonzo göra ett försök att fånga den. 
Bonzo har i hela sitt liv aldrig fångat någon ekorre, det är snabba djur. Inte ens den ekorre som halkade och föll från trädet och landade rakt på  Bonzos svans. Innan Bonzo hade förstått vad som hänt var ekorren uppe i nästa träd.
Jösses vad otrimmad han är. Det är nog dax nu. 
Känns som om jag har hört mej säga det förr. Lång gruvnings-tid på det uppdraget. 

Nä men om jag ändå skulle göra ett försök att få på mej resten av kläderna och gå ut.  

Kenneth har farit funt här på morgonen och se om det går att trampa några spår åt mej och hunden. Det går inge bra, det är rent av för bra skoterföre. 
Men min maken är ju en väldigt omtänksam make, så just nu har han tagit traktorn och skottar en gång ner till sjön. För ute på sjön är det knallhårt, där går det att gå. Blir nog jungfrutur i eftermiddag.
Nu då...
Nu ska jag gå och få på mej kläder och gå ut.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar