onsdag 25 februari 2015

Pimpeltävlingen i Påsk

Nu minns jag vad jag skulle skriva på morgonen. Ni vet när huvudet plötsligt bara blev jättetomt.

Jag skulle ju skriva och berätta att jag var klar med vinsterna.
Varje år, nästan, brukar vi ju vara i Jäkna till påsk. Där på påskafton har man en väldigt trevlig pimpeltävlingen.
Den seriöse är där för att få den vinnande fisken.
-Nå men inte jag. Jag är där för att köpa lotter i det enorma lotteriet som anordnas varje år. Jag ska också hinna med att fika och att äta en hamburgare, åsså viktigast av allt: Att träffa alla dessa roliga människor som jag bara träffar en gång per år..... På pimpeltävlingen i Jäkna.

Jamen när ni ser vad jag ska hinna på bara någon timme så tror ni att inte i fridens liljor hinner jag fiska nåt.
Jo men det hinner jag ju. Jag brukar fiska medan jag rullar upp alla lotter och sorterar dom i färgordning. Brukar ju kunna ta upp till en kvart. Har jag mitt hål i närheten av någon annan trevlig fiskande människa så kan jag nästan fiska en halv timme till.

Men i år känns det som om påskfirandet i Jäkna kommer att ställas in.
Kan inte riktigt se mej själv tillbringa mina dagar på ett ställe med bara att utedass och inget rinnande vatten inom flera mils radie. Inte med en ständig diarré. Tänk om jag anat i Augusti att det inte skulle ha slutat rinna mer än ett halv år senare. Hade jag aldrig trott.
Det känns som om tider rinner iväg för mej också, det är inte så länge kvar till påsk nu. Men under har ju hänt förr, eller hur?
Men just nu känns det som jag får ställa in hela påsken i Jäkna.  Trist, jättetrist.
Men vinsterna som vi ska skänker till lotteriet har jag klart. Inga-Lill kommer ju hit i helgen så det blir att skicka påsen med henne.

Jisses vad trött man blir av en dag i staden. Tror det blir en tidig kväll. Strax borsta en tand, greppa boken och skutta upp i sängen. (Hög säng, som ni kanske minns)

Ha det gott alla.

1 kommentar:

  1. Vi håller tummarna för ett påskfirande med er! Kramar!

    SvaraRadera