torsdag 19 februari 2015

Dax att sätta om blommorna

Genomskådad Monika.
Fattar precis varför det kändes så angeläget att få sätta mej och skriva inlägg i bloggen i stället för att köra igång med dagen.

De här raringarna står på köksbänken och vrålar: Var tog du vägen??? Du har faktiskt lovat. Kom nu. 
Med andra ord: Dax för omplantering av blommor idag. 
Dessutom har jag en plan att det inte får ta så lång tid. Efterarbetet med att ta spade och kratta och få ut allt det som blir på golvet. För att sedan kunna dammsuga och skura...... Det blir ju inte bara ett moment av efterarbete. Nå men dit jag ville komma med alla de här orden är...... Klockan ett blir det sändningar från VM i Falun. Klart att jag måste vara färdig då. Iklädd sverigemössa och vimplar.

Kanske var jag en aning trött i luvan när jag klev på morgonen och skulle fixa mej kaffe. Kanske en aning.... Eller så var det bara det att jag ville att han som jag gillar att morgonfika med skulle vara hemma. Nå men två stora koppar kaffe så där från start gör väl att jag ska klara mej ett tag. 
Att det är rätt antal med mackor är ju inte min förtjänst. Kenneth gör mej ju alltid en morgonmacka innan han far på morgon. Klart till mej i kylen. Slå det alla himla konstgjorda "alla hjärtans firande"


I går var det vår. Så himla skönt. Jag och jycken häckade ganska många timmar ute i solen på altanen. För nog är det väldigt mycket vinter när man tittar ut. Men all denna snö dekorerad med en brasssande sol som värmer som så ljuvligt. Så vacker, så härligt. Man mår som en prins när man får vara ute och njuta.



Här ser ni min farkost när det att dags att ta sig till bokbussen. Helt perfekt.

Bonzo i sin favorit-ställning, görandes inte nåt, ute i solstolen

Som ni ser har matte favorit-sysslat också. Bok och resterna efter en apelsin i bakgrunden.

I bland vaknar Bonzo till och sätter sig upp och tar ett span över nejden. Men strax är han tillbaka i favorit-ställningen görandes favorit-sysslan.

Idag är det väl också en sorts vårdag. Grått och lite småregnigt. Det är sådana dagar man ska sätta om blommor skura golv och se på Skid-VM.
Just det ja...... Carl-Jacob. Ni nu som är där i värmen med sand mellan tårna ska jag berätta. Alla tak är på plats. Inte ett enda har rasat in................. Kom hem nu. 
Hålla på att vara där borta så här länge.  Ni saknas...

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar