fredag 6 februari 2015

Underbara sol

Undrar om jag gick varm under täcket nu på morgonen.?.?
Jag vaknade alldeles varm och klibbig ur en dröm. Vilken tur att jag vaknade så någon annan fick ta hand om eländet.

Jag provad just nu skriva om min dröm men det blev för bisarrt att se det i skrift så det blev till att trycka på sudda-knappen. Ni får väl helt enkelt tro mej när jag säger att det handlade om värmen  en varm sommardag. Och om en bil parkerad i skugga.
Nå men som sagt. Jag vaknade väldigt varm och de som var kvar i drömmen fick lösa problemet.
Pust.

Ute är det bara 4 kalla grader. Helt underbart. Dessutom är solen monterad på en knallblå himmel.
Nu mina vänner går vi mot en helt underbar årstid. Vårvinter i Norrbotten. All den vita snön tillsammans med en varm stor sol. Det är grejor det. Kan inte bli bättre.

Idag blir det promenad med jycken, nu när man inte behöver möta plogbilen i tid och otid.
Kanske skulle behöva laga lite mat. Är ju så fantastiskt skönt när det finns färdiga byttor i både kyl och frys.
Får se hur det blir. Känner mej faktiskt en aning lat och dessutom lockar livet utanför dörren.

Min tanke var att jag skulle skriva blogg så att Linda kunde läsa medan hon åt frukost.
Men se nu blev det så mycket annat som kom i vägen så nu blir det lunchläsning i stället.
Jimmy söker tidningar, Linda väntar på telefonsamtal och Anna väntar på nåt att göra.
Tänk vad uppdaterad man kan bli på att prata i telefonen.

Nu är det attack mot förmiddagskaffet och greppa dagen så den inte bara rinner mellan fingrarna.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar