lördag 7 februari 2015

Tovade sockar och takskottaren

Regn, inställda bussar, med livet som insats tar sig ner till morgontidningen, halka, takras (speciellt från höga hus där snön hamnar på en trottoar) halka, halka, handledsfrakturer och krockar.
Har jag nämnt någon gång att jag inte gillar plusgrader på vintern.
Bara skit alltså.

Får se om jag överhuvudtaget går ut nåt mer idag.

Tur man har annat att syssla med.
Kolla här alltså

Tänkte att det skulle bli tovade tofflor åt mej, men just nu känner jag en viss tvekan att detta kommer att bli nåt. Nå men jag får väl se på en timme eller så, för då är de tovade. Jag kan återkomma med en bild på det färdiga resultatet senare.

Kenneth har ju grunnat hur han skulle göra sig en sån där takraka, eller vad man nu kallar det. I går så löste han problemet, så det var många tak som slapp den våldsamma bördan av en meter snö igår. Den blev väl inte riktigt bra tror jag för nu är han ute och klurar på hur han ska göra själva plåten lite lättare och hur han ska göra för att enklare montera förlängningen på skaftet. Är det nåt den mannen går igång på så är det att lösa problem. Praktiska, användbara lösningar är melodin.
Dessutom har vi ju massor av dörrar uppe på gården som inte går att öppna pga all snö som han rev ner igår. Tack och lov för en traktor.

Det där magiska pulvret som jag fick av doktorn förra veckan funkar inte. Det som skulle göra att min mage och jag skulle kunna röra oss fritt ute. Åh inte det, samma elände fortfarande. Magen är fortfarande inte nåt att lita på.
Gudarns så besvärligt. Jag är så less.

På måndag är det nu dax för min andra omgång med två dagars dropp. Nu är det ju inte två hela dagar utan det är 2½ timmes dropp från morgonen sedan får jag fara hem. 
Få se nu om jag blir lika medtagen denna gången, men vad jag förstår så är det bara att vänta sig att det går precis på samma sätt. Diabetes och kortison går inte ihop. I går sa en diabetessköterska att redan då man får i sig 10 mg av kortison så slås insulinet ut. Jag får ju under måndagen och tisdagen doser som motsvarar 2000 - 4000 mg. Kan vara av den orsaken jag blir toksjuk under några dagar. Nå men det går ju över. Efter så där en 4 dagar så började livet räta upp sig igen.
Så var det förra gången så då räknar jag med det den här gången också.
Truddiluttade tvättmaskinen på mej och sa att den var färdig, så då ska jag gå och hänga så jag kan starta en ny maskin med mina tofflor som ska tovas.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar