fredag 20 februari 2015

Blommor i andra krukor

Hej och godmorgon på er.
Känner ni någon som satt om alla blommorna????.
Jag gör: Jag
Minns inte sist som jag gick hela vägen. Brukar alltid bli kvar någon som antingen ska sättas om när det går att göra ute, eller jag hoppar över för den ska nog inte vara kvar. Eller nåt annat svepskäl för att slippa sätta om.


Visst är det sånt här som kallas före- och efterbild.

Men det var ett tag som jag tänkte...... Jösses detta blir aldrig klart. För det är ju hela tiden som en Följa John-tävling eller nåt sånt. 
Typ så här: 
Få se då? Vilken kruka ska jag sätta ormbunken i den behöver en större. Ja jag tar den stora lerkrukan,  ja just det, där är det redan en kaktus, men kaktusen ska ju också omplanteras i en större kruka. I vilken kruka då?
Jösses den ampelliljan har sett sina bästa dagar. Jag kastar moderplantan och tar skott och börjar om. Då behöver den två små krukor....
 Få se då? Vilka krukor ska jag då ta? I den där perfekta plastkrukan är det just nu en Fikus, Vart ska jag flytta den då?
Ja men ni fattar. För det är ju inte så att jag bara kan ta nya krukor från nåt förråd. Nä det gäller att bygga pussel med de krukor som finns.

Bakom soffan på en smal hylla ståtar kort på mina tre barnbarn. Jag blir så glad varje gång jag går förbi.  
Dessutom så slås jag ju av faktat att dom inte är så små längre. Härliga ungar med egna personlighet.

Igår så gick det ju väldigt bra i skidorna. Jag fick hejja något så väldigt. 
Stina fick ett silver. 
Dessutom fick jag se en uppvisning av både Marit Björgen och Petter Nordtug hur man gör för att vinna guldet. 
Men alltså jag säger bara: vilka uppvisningar. Häftigt.

Sitter och lyssnar med ett halvt öra på väderprognosen på radion. Kan bli kalasväder ute idag. Då blir det nog att jag och Bonzo flyttar ut på altan  med kaffe, bok och apelsin. Nå men det är då inte än. För nu är det helmulet ute.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar