söndag 9 november 2014

Innehållsrikt liv

Nu blev det så där många dagar sedan sist..

Fullt upp vet du.
Inga-Lill kom på torsdagskväll. Hon hade varit och vinkat av sonen som skulle efter ett par dagar i Luleå ta flyget hem till Götet igen.
Nu var det inte för att få gråta ut mot min axel som hon kom. Nog för att hon skulle behövt det. Sabla dumt när barnen bor så långt borta att det går månader utan att kunna ses.
Nä men Kero skulle till farbror doktorn tidigt på fredag morgon. Då var det betydligt närmare från oss till Gammelstan än från Arvidsjaur.
Inga-Lill hade bokat rummet i östra flygel, den med förunderlig havsutsikt.

Nä men nu får jag ju ge mej. Milda makaroner vad jag ljuger......... Hon fick i vanlig ordning ligga i soffan som står i det kombinerade kök och tv-rummet.

Kero gillar inte tratten. (Surar) Den här tratten var ju som liten och anspråkslös. Ni skulle sett den Inga-Lill var tvungen att skaffa efter operationen. Är man en väldigt smidig hund så är det ingen stor sak att knyta ihop sig till man når att slicka. Nu fanns det en stor tratt i källaren hos Linda. Kom väl till pass.

Här en bild på datahacker Inga-Lill. Kan ju undra på vad hon har för sig när hon leende så där??? Nä men nu var jag där igen. Jag ljuger, jag vet precis vad hon gör. 
Hon lägger en patiens.

På lördag morgon for vi till Jimmy.  
Som vanligt så är det många som kommer in för en kopp kaffe och en pratstund. Skojigt.
Här är det Anders och Erik som besöker.

Det var fortfarande mycket som inte var på plats i nya lägenheten. Det blev ett monterande och skruvande. Men dessutom hann vi med att fara på Jaktbutiken i Bergsviken. Där var det flyttrea. Jösses vad folk.

Vi gjorde inga fynd.. Men var väldigt imponerade av alla som gick in för denna rea med liv och lust.

Efter diverse inköp så bar det så iväg igen till Lillpite och mera monterande. Då dök Stefan och Hanna upp. Mina barns kusin Stefan är en enda stor skrattspridare. Tänk att ha så lätt för att skratta och dessutom ha förmågan att smitta andra i sin närhet. Härligt
Det blev många skratt och många saker på plats...


Men nu har Jimmy både lyse i taket och knivskåpet på väggen.  Bland annat.

Jaha det var lördagen det. 
I dag började vi med det vi helst gör en söndagsmorgon när vi har tid. En lååång frukost med melodikrysset på datorn. Hur mysigt som helst.

En stund senare dök Kent och Vilja upp. Kent och Linda hade köpt nötkött av bonden som bor bara en bit ifrån. Så himla härligt med närproducerat.
Så vi tag det på största allvar.
Medan jag rullade köttbullar och stekte av ca 3 kilo och gjorde pannbiffar av ca 3 kilo kött så pressade Kent hamburgare. Massor av hamburgare. 
Tror han gjorde drygt 50 stycken. Det blir härligt att ha när dom ska vara ute i vinter och laga mat i murrikkan. 
Dessutom gjorde vi 4 klara stekar så det finns när tiden inte riktigt hinns med. Underbart att skiva och lägga i pita-bröd med lite dressing och grönsaker.
Men efter det så var det bara att packa och frysa massor med både kött och köttfärs..... Förstår om dom känner sig förmögen.

Vilja har tagit Bonzos fönsterplats. Jycken är så nöjd bara han får vara nära henne så han förlåter allt.

Efter Kent och Vilja farit hem så blev vi sittandes och se på TV-n. Inte mycket på den ikväll så jag tror att jag gör en tidig kväll......... Jag har ju så spännande bok jag håller på att läsa och den lockar ju hela tiden.

Så nu lägger jag bort handarbetet till i morgon. 

Först ska jag ju på Folkuniversitetet i morgon och se om det var fel intryck jag fick. Det kanske är så att folk har skojigt där i morgon..... Känner att det där var ren och skär ironi. Tror inte på under, inte där iallafall. Men jag kan ju  ha fel, hoppas...
I morgonkväll är det syjunta. Det vet jag i allafall blir himla skojigt. 
Rent så man känner att man längtar.

Nä som sagt boken kallar.
Ha det gott alla..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar