tisdag 11 november 2014

Ja men jådå, det här blir bra.

Nå men det var ju det jag fattade.
Det är inte så tokigt här på Folkuniversitetet.
Träffade igår en som jobbar här som kunde förmedla nåt helt annat än vad jag upplevde förra veckan.
Så nu är jag igång med sånt som jag verkligen ville syssla med när jag sökte mej hit.
Har börjat att träna och lära mej hur man tänker och hur man gör i ett fotoredigeringsprogram.
Undras om jag kommer att bli så himla skicklig så det där med dubbelhakor inte blir nåt problem..... Går säkert att redigera bort....Hehe.

Dessutom ska Tobias som han heter hjälpa mej igång med släktforskning via datorn. Så himla kul alltså.

För övrigt så kan jag berätta att det har hällregnat i natt och hela värden är som en skridskobana. Hoppas det har tinat bort till det är dags att bege sig hemåt.

I går kväll var jag på syjuntan. Så himla skojigt. Det är inte klokt vad många ämnen vi hinner avhandla, fika gott och handarbeta hinner vi också med.
Att vi inte har samma bekanta gör att det inte blir mycket skvaller om personer, det är ju som inte lönt eftersom det blir främlingar för de andra.
Men alla andra världsliga saker hinner vi ju med.

I kväll ska jag nog göra ett pakt till Vilja. Det blir ju till att fylla fyra år i morgon.
Ja jösses vad tiden går.
Förresten så fyller Bonzo också år i morgon, dock något äldre än Vilja. Bonzo blir 12 år.

Nä men nu ska jag fortsätta med mitt fotoredigerande.

HA det gott.

1 kommentar:

  1. Åh vad skojsigt! Och vad bra att du lär dig fotoredigering, så jag vet vart jag ska vända mig när jag behöver hjälp :)

    SvaraRadera