fredag 28 november 2014

Fredagskvällar är bra kvällar

Det här att ha trevliga människor här runt köksbordet en fredagskväll blev fort en angenäm vana... Så vill jag alltid ha det.

Ikväll var det dags för den årliga lutfisken. Vansinnigt gott alltså.
Det var ju bara ogjort att jag hade glömt bort lutfisken i år.... Tur att Kjell finns.
I går när Kjell var hit så hade han fått tag i lutfisk. Så vi bestämde att fisken skulle ätas här i år. Så det var bara att kasta sig på telefonen och ringa upp Stig och höra om dom hade tid ikväll att äta lutfisk. Det behövdes inte mycket övertalning där inte. Dom var lika sugna som det vi var..


Gott alltså, väldigt gott.

Just det, egentligen så var det inte lutfisken som var Kjells egentliga ärende i går, det var lämna igen rymmaren.
Nå men det blev ju väldigt bra det här.

Jag har ju inte lagt ut några bilder från förra fredagen. Det var ju då vi hade glögg-provning.
Den stora vinnaren i detta gäng blev Vildmarksglöggen från Muddus. Har bestämt för mej att den kom väldigt högt i fjol också. Duvenkroks Chili Choklad kom också högt upp, i år drack vi den kall, väldigt god.
Bottennapp var Viktväktarnas glögg, gjord på fun ligt saft och glöggkryddor.
Högsta betyget av vinglöggarna var Ripa Zin, tätt följd av Blossas årsglögg, den drack vi för övrigt iskall. Av systemets glöggar var det Grythyttans skogsglögg som blev lägst placerad.
Då är vi framme vid momentet att lägga ut bilder från glöggprovar-kvällen. Jag brukar ju säga att jag sparar inga dåliga kort........ Nu har jag gjort ett undantag. Skulle inte blivit många bilder kvar om jag tagit bort alla dåliga.
Då kör vi.
Vackert dukat eller hur?

Årets startfält.

Glada miner..... Många och  glada miner var det.




 Carl-Jacob och Inga-Lill dom gick lös på mina vansinnigt vackra servettringar som jag lagt ner så mycket arbete på, men fort hade dom gjort om dom till nåt helt annat...


Hmmm. Och hur smakade den där? Glöm inte att sörpla. Ja men jådå, inte så tokigt, tror jag


Kolla här är det fullt fokus på att att få rätta bedömningen på rätt glögg. Eller vänta nu..... Det Kicko håller i är ju inte någon glöggmugg. Hon tar sig just ett litet mellanmål.

Slut på glöggfesten.

Kolla här då, här är alla tomtarna som fått komma fram i år hos Lundgrens.


Åsså renen och julgranen förstås.





Nä men nu tror jag gör kväll strax.
Trött i ögat....

Ha det gott all






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar