lördag 15 november 2014

Massor av snö i natt

God morgon på er.

Tidig lördag morgon.
I natt har det hänt grejor., å inte bara i natt utan fortfarande,  Det bara vräker ner en massa julstämning. Vit och fluffig.  Alltså massa av snö har kommit i natt. Så ljuvligt.
Det har nu i flera veckor bara varit mörkt och trist ute. Men se idag är ordningen återställd.

I dag kanske man ska vara lite nyttig. Skulle tro att det är Kenneths tur att starta traktorn och se till att vi får undan lite snö.

Själv vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på.
Eller jo men det vet jag ju.
 För i  eftermiddag ska vi ju på konsert. Jag, Kenneth och Vilja ska och titta på Mora Träsk. Tror det kommer att bli så skojigt.
Att se Mora Träsk live är nåt jag önskat länge så nu när dom kommer hit så ordnade jag så vi fick låna ett förkläde (Vilja alltså).

Sen blir det väl att klura lite på hur jag ska lägga upp min släktforskning. Spännande grejor.

Nä men om jag skulle ta och klä på mej och dricka mera kaffe.

Just det ja. Jag måste ordna någonstans att lägga fram julklappar. Jag har hela linneskåpet fullt. Blir betydligt trevligare att ha julklapparna framme än att ha travar med handdukar framme. Gäller att prioritera rätt. Alltså nu blir det nog mera adventspynta redan nu.
Gillar tanken.
Måste vara all den härliga snön som gör att det känns extra mysigt.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar