måndag 24 november 2014

Glögg med goaste vännerna.

Hejsan på er alla trevliga människor.

Fy attans vilket skitväder det är här. Dagen hittills består av en massa regn. Regn på en massa isiga gator. kan det bli annat än en  massa av avåkningar och krockar. Men nu är det ju faktiskt så att jag bor i en del av Sveriges långa land, den delen av Sverige där det inte ska tjafsa och regna den här årstiden, nä det ska snöa och vara vitt ute.

Helgen som gick var en sån där himla trevlig helg.

På fredagskväll så hade vi grädden av underbara goa vänner hemma hos oss.
Vi startade med en knytkalasbuffe, Sedan så var det glöggprovning för hela slanten.

Vi var väldigt seriösa med ett ordentligt protokoll som vi följde slaviskt. Eller hur seriösa vi var kanske jag vill hålla osagt. Men otroligt trevligt var det.

Jag har inte riktigt gjort sammanställningen klar men en sak kan jag då säga: Att Blossas årsglögg den med smak av Lavendel var så ljuvligt god. Vi drack den iskall och det hördes "mmm, smack och gudarn" och andra positiva utrop. Vi blev nog överfiskade allihop.

Lördagen for jag och Inga-Lill och ut på shopping. Det blev både sekondhand, glasögonjustering och mera sekundhand. Röda korset och Pingstkyrkan kan verkligen leverera. Dessutom när vi lika så var i gång så blev det leverans av julens griskött. 
Så lördagkväll blev vikt år att packa allt griskött, känns riktigt förmöget.

På söndag for vi ner till Jimmy. Det var dags att få upp lite jul och framförallt få upp gardiner.
För att sätta upp gardiner så måste man ju köpa gardiner först.

Blev en sväng till staden där mötte vi upp Sara och pojkarna.

Men helt plötsligt så var det bara jag och grabbarna som gick att hitta. Var hade resten tagit vägen???
Ja just det ja, det finns massage-stolar på Rusta, där var dom.

Nå tillbaka hos Jimmy så fick vi upp gardinerna. Jimmys kusiner Malin och Stefan dök upp och hjälpte till. Tänk vad man hinner mycket när man hjälps åt.  Jimmy hade valt verkligt snygga saker att hänga i fönstren. Blev hur trevligt som helst.

Nå men om jag skulle fortsätta med det jag egentligen håller på med: Att söka jobb.
På ett tag har jag en fika-date.
 Jag och Annica ska snacka ihop oss lite om livet och så.

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar