onsdag 5 november 2014

Fokuserad på allt och inget.

I dag kan jag betecknas som lätt dement.
Jösses vad jag får ta många steg bara för att jag hela tiden glömmer bort vad jag håller på med.
Kan ju i och för sig vara fokuset som inte är påslaget så här på morgonen.

Jag vet inte när jag satt mej första gången här vid datorn och tänkte att jag skulle skriva. Men sen har jag hunnit ta ner tvätten från sträcket. Dricka både kaffe och te. Flera varv på min stickning har jag hunnit med samtidigt som jag lyssnade på min ljudbok.
Ja just det ja, jag har hunnit läsa flera kapitel i min mycket spännande bok också.

På tal om det ja....... Idag kommer bokbussen. Hurra.

I går ja. Tja.
Jag var ju första dagen på det där stället (kursversamhet) för arbetslösa. Första dagen kan jag bara säga att hela stället lyser av ett obefintligt engagemang. Men jag tänker fara dit till veckan också:-). Kan ju vara bara en första känsla, men de jag pratade med uttryckte sig så att jag förstod att de känner sig endast förvarade.

Efter jag var klar där borta så rusade jag ut på stan. Måste ha en ny ryggsäck. Min är så nött att det finns stor risk att grejorna som är i rymmer.
Just nu har jag fått låna Kenneths. Men den är alldeles för stor. Känns som om jag har en surfingbräda på ryggen.
Några krav hade jag: Den skulle inte vara svart, blå eller rosa. Den skulle vara lagom stor, ungefär så man rymmer en pärm i den,om man vill. Dessutom ha några lättillgängliga fickor på utsidan för små saker som annars bara gömmer sig. Åsså skulle den inte kosta 1000 kronor, eller mer.
Så jag blev utan.

När jag likaså var i gång så tänkte jag att jag kollar hur nya leksaksbutiken i Boden ser ut.
Men hur tänker man nu????? Den är så ny så den har inte ens öppnat ännu. Måste vara många fler än jag som behöver sprida på utgifterna till jul... Alltså enklast är ju att göra bort julklappsinköpen i god tid. Svårare att gör inköpen på rödbetssallad och apelsiner långt i förväg. Men då vet jag att det som inte Gillas lilla fina leksaksbutik kunde leverera blir till att beställa på nätet.
Men jag avskyr verkligen att näthandla. Jag vill se och ta i det jag ska köpa.


Eftersom det inte gick så bra på min shoppingrunda så tänkte jag att jag går ner till Trollgarnet och insuper lite atmosfär. Det ska ni vet, om ni inte har prövat. Den butiken gör det bara så himla bra som fortfarande lever. Är det drygt två år som den funnits och hela tiden har dom haft alldeles utanför entrén en byggarbetsplats.
Man ska vara både påhittig och modig för att trotsa alla stora hål och alla traktorer och sånt.

Som alltid levererar Trollgarnet en skön känsla i magen. Tro det eller ej men jag kom ut med en påse garn...

Idag får jag besök av Lucas och hans mamma. Blir som mysigt.

Nä men nu får jag ge mej...

Jag fortsätter skriva någon annan dag.

Ha det gott..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar