söndag 12 januari 2014

Skidor

Hej och godmorgon.

Det är drygt 1½ timme sedan jag vaknade och jag sitter fortfarande och smuttar på morgonkaffet. Tredje koppen men det verkar inte bli någon verkan.
Ute är det fortfarande kallt och vackert. I går låg temperaturen på ca minus 20 hela dagen.
Om vi säger som så: man är ju inte van, och inte har man säkrat upp var man la långkalsongerna i våras=) Så det blir nog dagens stora uppdrag: söka reda på och dra på sig långkallingarna.

Annars skulle jag tro att dagen idag blir smålik dagen igår.
Alltså mycket skidor på Tv. Snabba besök ut och hämta in mera ved.

Dagen igår innehöll förutom skidor på TV besök på returidé med Kenneth och Linda. Dom var bägge två bättre på att fynda än vad jag var. Dom hittade både Fodrade snickars-byxor och inredningsdetaljer till hemmet. Det är nu upp till er att gissa vem av dom som fyndade vad. Själv hittade jag en gästhandduk....

Kent och Vilja anslöt när det närmade sig lunchtid, Då blev vi bjudna på Thai-mat av Linda. Så himla gott, så himla lyxigt. Dom är duktiga kockarna på Arctic Thai.

Efter en snabbrunda på stan och hämta ut lite kort, köpte medicin och snus var det järnet hem och börja elda.
Sedan så blev vi i soffan resten av dagen.

Just det ja. Måste ju beställa mediciner på mina vårdkontakter idag. För naturligtvis, igår när jag kom på apoteket så hade flera av mina recept blivit för gamla så jag fick inte ut alla mediciner....

 Jösses det blev mycket nu....

En kopp kaffe till och sedan så ska jag.............. kanske

Ha en bra dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar