måndag 13 januari 2014

Mammografi

God morgon på er.
Här är det fortfarande kallt.  Inte så att termometern visar så vansinnigt många grader men.......jösses vad det blåser kallt.
Läste just hur blåsten påverkar hur kallt det känns.
Det stod att det är -14 grader ute i Boden idag  men att det känns som -23. Det känns inomhus också. Det är tjocksockar på som gäller här inne.

Idag ska jag på mammografi. Det är inte med någon stor längtan man ser fram mot den händelsen. Det gör ont, präktigt ont men det är tur att det går med en väldans fart så är man klar och ute igen. Det är ju en förmån utan dess like att få gå och kolla tuttarna med jämna mellanrum.
Dessutom så brukar det vara trivsamt i väntrummet. Eftersom själva undersökningen går så fort så är det flera som har samma tid. Ännu bättre är det ju inte vilka människor som helst utan det är grannarna. Man kallas nämligen efter adress. Så det kan bli massa snack och massa skratt.

Annars har jag inte riktigt lagt upp något program för dagen.
Kan bero på att jag just nu läser en bra bok och jag tänkte att jag inte skulle fylla dagen så att  det  blir tid att läsa.
Men tror att jag börjar med att dricka en hink med kaffe. Känns sömnigt i ögonen fortfarande.

Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar