tisdag 14 januari 2014

Arbetsträna?

Jahapp..

Fattar inte men jag blir visst svårare och svårare att få igång på förmiddagarna.
När man har sovit i tolv timmar och fortfarande inte känner sig utvilad när man vaknar. Då kan det inte vara sömn som fattas.
Efter två stora koppar kaffe och två stora glas vatten, så är det inte det som fattas för att man skulle bli piggare.

Så då kanske det är frisk luft och sällskap som fattas. Vi testar....
Linda och Vilja ringde just och berättade att dom tänkte komma hit en stund. Dom undrade om jag var sugen på sällskap och att bli bjuden på lunch.... Men vilka frågor alltså.
Klart att jag är. Så nu gäller det att få på sig täckbyxor och andra attiraljer för utebruk. Frisk luft, sällskap och bli bjuden på lunch...... Ja men jadå. Låter helt okey.

Ha det gott alla.

Hoppla. Det blev aldrig ivägskickat det här.
Så nu är det eftermiddag, jag har varit ute i friska luften. Fanns väldig mycket friskt i den luften. Jag har blivit bjuden på lunch, haft jättetrevligt..... Å jag mår himla bra känner jag.

Lite pirr i magen fick jag nyss. Pia från arbetsförmedlingen ringde.
När jag var till Pia så sa hon till mej att hon tyckte att jag skulle få en plats för att arbetsträna, just för att kolla om min kropp håller. Hon tyckte att om det fanns någonstans där jag skulle vilja prova så skulle jag kolla av om det var möjligt..... Sagt och gjort. Jag frågade på Returidé i lördags när jag var där och shoppade.
Dessutom skickade jag ett mail till ett annat ställe i går. Det var från det stället som man hört av sig till Pia på Arbetsförmedlingen och kollat upp vad det innebär att ta emot en som vill arbetsträna...  Dom verkade intresserade.... Jösses vad kul. Tänk om jag får arbetsträna.... Håll en tumme för mej....

Ha det så gott igen då.

1 kommentar: