söndag 19 januari 2014

Ändrade planer

Hallå.

Kall söndagsmorgon. Sist jag kollade så var det -31.

Vi passar på att göra sånt som passar perfekt när det är så kallt: Löser melodikrysset, sitter nära kaminen och dricker kaffe.
Igår ändrade vi våra planer att inte fara någonstans och att inte gå ut. Det blev helt annars. Men man ska ju vara flexibel.

Vi tvär kammade till benan och drog iväg till Piteå. Var lite sugen på smågrabbarna.
Där blev vi bjuden på lunch. Sedan drog jag och Sara vidare ut på stan med Saras mamma och syster. Vi hade väldigt skojigt.
Jag fyndade på Rean, både en tröja som jag gått och spanat på en längre tid, men man kan inte köpa tröjor som kostar 700 kronor. Men när den plötsligt kostar 180 kronor då släppte jag på spärren och blev just den tröjans ägare. Sara hittade sig en otroligt fin klänning.
Sedan drog vi vidare till en skoaffär. Men alltså.......
Helt plötsligt händer det. Som dom säger i Triss-reklamen.
Där alltså stod mina nya stövlar. Det är något jag också gått en längre tid och spanat efter.
Mina gamla trotjänare är på väg att lägga av.
Lycka alltså.
Karin bjöd hela gänget på fika på Ekberg. Det fiket ser ut som det gjorde då jag var barn, tala om nostalgi. Kaffe och Semla satt som en smäck.

Hemma hos Jimmy och Kenneth hade det samlats massa med folk. Hur skojigt som helst var det där.
Det kokade av barn kring golven och det satt vuxna på alla sittplatser. Roligt.

När vi senare på kvällen körde hemåt så passerade vi en rejäl brand. Tråkigt, tråkigt för de som drabbas. Det var ett garage med veteranfordon som blev lågornas byte.

För övrigt var det en kall dag. Kring -22 på morgonen och drygt 30 på kvällen.

Men idag är det samma planer som i går..... Se skidor på tv, storkok, mysa i soffan åsså elda förstås.

Ha en bra dag alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar