måndag 2 december 2013

1:a advent

Men nu ska ni veta att tiden bara rustar iväg.
Tänk att nyss var det för länge kvar till Advent så det var nästan förbjudet att tänka julpyssel, julklappar, julmusik. Men se nu är det hög tid att börja njuta för den som glömt det....
På med julmusiken tänd något ljus och sippa på lite glögg.
Härligt, härligt...
Den här helgen startade med en massa uppdrag som skulle genomföras.
Det var bocken som skulle kläs. Det var också grisköttsleverans på lördag förmiddag. Att packa grisköttet är ett rent nöje. Det är styckat i sådana bitar så man ser vad det är... Skinkstekarna är packade för sig, kotletterna för sig och så vidare. Bara portionera ut i påsar och skriva. Känner mig stormrik när köttet är på plats i boxen...
Så här såg bocken ut på lördag när jag just satt dit sista kvistarna. Härligt strålande sol på altanen.

Ett dygn senare, så är det sånt här myspysväder ute. Snöade och blåste väldans... Tur bocken fått sig en halsduk, annars hade det ju kunnat kännas kallt för stackaren

Här firas första advent. Första ljuset tänt och jag stickar medan  Kenneth är sekreterare i melodikrysslösandet. Det där med att lösa krysset andra dagar än lördag morgon är ju toppen. Tack och lov att det finns den möjligheten på nätet.


För övrig så var det massor som hände på lördagen minns mest bara att vi remmade på som två troll. Nå men allt blev klart så på söndagen kunde vi ägna oss åt nöjen. Det var adventskalendern på tv:n och det var melodikrysset. Åsså premiär på http://julradio.se/ 

Å hela eftermiddagen gick åt att vara på skyltsöndag i Boden. Där var det precis som det ska vara. Trångt, kallt och en massa människor. Det blev både prata med kända och okända människor. Så himla skojigt.

Dessutom så när jag var likaså i gång så blev det paketinslagning och mera julradio på kvällen.
Så nu ser julklappsbordet så härligt ut...

Men alltså kolla här va.!!!!!....... Jag har vunnit en tävling med mitt bidrag på tavlan med knappar... Så himla kul alltså. 
Tala om att jag blev superglad.

HÖST TÄVLINGPDFSkriv utSkicka sidan
VINNAREN I HÖSTTÄVLINGEN ÄR UTSEDD!

Vi på Syjunta gratulerar Monika Lundgren till vinsten av tomtepysselkitet. En välförtjänt vinst för ett mycket kreativt och dekorativt pyssel med material som finns i alla hem!
Hsten_2013_508

Tala om att jag blev superglad.


Nä men om jag skulle ta tag i det där med att göra Bonzo fin i pälsen..... Har jag sagt tidigare att det är dags....
Känns som o, jag upprepar mej......
Hmmmmm, märkligt.

Ha en bra dag alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar