onsdag 11 december 2013

Lockig igen

Äntligen korthårig igen..
Jösses vad jag älskar att slippa känslan av killigt hår långt ner på ryggen..
Igår så fick jag lösa ut min vinst på en klippning och jag är nöjd, supernöjd.
Nu är det som det ska vara: korthår med massor av lockar.
Att det till klippningen också ingick en toppen-eftermiddag med sällskap av Kicko och Allie gör det hela inte sämre.

Annars så gick dagen i tv:ns tecken. Det var minnesstund av Mandela och Nobelfesten...
En tanke när det gäller Nobelmiddagen: Är verkligen folk så där duktig att hålla sig och inte bli kissnödig eller är det så att kameramännen lyckas undvika filma de som ställer sig upp och går ut en stund.....???

Igår fick jag ett tips av Linda: Mix megapol kör med julmusik, alltså varje dag och varje timme, bara julmusik. Eller det är klart det är ju snack också. Men alltså dom spelar bara Julmusik. Underbart.

 En bild på en trevlig frissa, Här mutade jag henne med lite lunch. Ett sätt att få henne att komma hit ofta.

Med sig hade Kicko livsglada Allie. Hon är så glad och sprallig så till och med Bonzo dras med. Kolla den här bilden: här ligger hon som en katt och väntar på att Bonzo ska försöka ta leksaken. Här vilar inga ledsamheter.

Alltså jag är just nu i en fas när jag sover dåligt och drömmer så konstigt. Så även denna natt var full av vakentid och drömmar..
Idag på morgonen funderade jag på hur jag nu skulle lösa problemet när Kenneth inte väckte mej så jag kunde ta bilen idag..
Tanken var ju att Jag skulle skjutsa Linda nu tidigt på morgonen till en fotograf  för hon skulle ta några bilder på sig själv. Efter det skulle jag skjutsa hem henne så hon skulle få duscha, fixa håret och måla sig innan jag skulle skjutsa henne vidare till Sofia. Dessutom skulle hon ha en grabb som hette Fix med sig till Sofia. Den grabben var hos mej nu på morgonen men skulle ju med till Linda och Sofia.
Det som fick mej att fundera om allt verkligen var sant, var att Fix var en origami-kille. Viken av några sidor ur teknikmagasinet....!!!!...
Dessutom kunde jag inte räkna ut var han gömt sig här hemma.
Jag var alldeles slut innan jag kom på att jag faktiskt inte behöver få Fix till Linda och inte behövde skjutsa Linda till Sofia..
Sabla toknätter att ge en så mycket bekymmer

Nå men nu tror jag ska göra nåt nyttigt.... Eller kanske inte.
Starta en tvättmaskin och ta en påtår tillsammans med min bok känns som en bra start på dagen nu när jag har slutat söka Fix...
Dessutom ska jag fortsätta lyssna på Mix megapol...

Ha en bra dag alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar