torsdag 19 december 2013

Snö eller regn idag?

Hallå på er.

Idag blev det tidigt revelj, men se vad gör det när det är för att man sovit klart som man vaknar.

Idag är en sån dag som jag inte har något speciellt på dagordningen. Det enda som verkar vara på gång är att det ska börja snöa... eller så blir det regn....Jag håller på snö förstås, mycket trevligare. Vi, jag och Bonzo, tänkte oss en promenad efter skoterspåren så fort det blivit lite ljusare ute. Så om jag får önska så vill jag att dagsljuset kommer först och snön sen.

Hade en trevlig eftermiddag igår, med allt från simma på badhuset till en fyndar-sväng på retur-idé, dessutom ett besök på Viktväktarna  som också blev bra trots både glöggprovarkvällen och julbordet under senaste veckan. Dessutom hann vi ju få oss en trevlig stund med massa snack, jag och Doris alltså. Det är inte klokt vad vi hinner med många ämnen den stund som vi köar på Viktväktarna. Roligt alltså.

Nä men just de,t jag måste ju göra klar de där sista julklapparna, dessutom ska ju Zack få ett täcke. Han fryser ju. Innebär att jag ska göra ett pass i pysselhuset idag. Det blir säkert bra.
Janssons blir det till middag men jag gissar att Kenneth inte är å hungrig när han kommer hem. Det är nämligen julbuffé i matsalen på hans jobb idag.

Nä om om man skulle ta tag i dagen nu då och göra nåt...... Tror det blir som vanligt: Börjar med en påtår och en stund med boken. Iallafall till det blir ljust ute.

Ha en bra dag alla

2 kommentarer:

  1. Ha ha vad du är lika dålig på att ljuga som jag...... ;)
    Du tänkte att du och Bonzo skulle ta en promenad, Bonzo tänkte nog inte alls det. Fel årstid ;)
    Ha en bra dag, kraaaaam :)

    SvaraRadera
  2. Jag blir aldrig lika dålig på ljuga som du. Du är i en klass för dej..
    Kram på dej vännen

    SvaraRadera